Hjälp!!!

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
Kom ut i morse och startade hojen, kände på en gång att det var något som var fel. så jag drog in den i garaget och kollade däck trycket i framhjulet och det här pyspunka. :huvet har tappat ett bar i däcket sen förra helgen.

går detta att laga eller måste jag byta däck?? :confused:

Mvh. Putte.

putteb skrev:

Mvh. Putte.

Kan läcka mellan däck och fälg då går det att fixa.
Kolla efter ett ev punkterings hål.

Men är det nått i däcket är de bäst att köpa nytt.

/R

Kolla upp så det inte läcker kan du göra med ett litet bad för framhjulet på plats. Hittar du ingen läcka så är det nog bara pumpa och se glad ut. KOLLA VENTILEN NOGA. Min ventil i bak pajja i 180, det va inte kul. Om det är punktering i fram så skulle jag inte våga laga. Bak kör jag lagat men i fram skulle jag aldrig våga.

Glömde. Du har väll hattar på ventilerna?? Utan dessa kan det läcka lite i högre farter.

putteb skrev:
Kom ut i morse och startade hojen, kände på en gång att det var något som var fel. så jag drog in den i garaget och kollade däck trycket i framhjulet och det här pyspunka. :huvet har tappat ett bar i däcket sen förra helgen.

Mvh. Putte.
Halloj....
Hade ett liknande i fjol. det var ventil hatten som tröck på käglan lite gran. F.....n vad jag letade innan jag hittade det.
Dra även käglan lite grann.

Annars har jag ett Avon ST45 Azuro liggande som har gått lite för en billig peng. OBS det är ett sport tourig däck. Jag åker på de å det funkar bra även flera av mina kompisar gör det.

Tjenare
Själv åkte jag med pysande fram o bakdäck i de 5 första veckorna förra året.
La på nya däck innan avställningen,året innan.
Jag kommer få uppleva samma sak i år också.

trollkarlen skrev:
Kan läcka mellan däck och fälg då går det att fixa.
Kolla efter ett ev punkterings hål.

Men är det nått i däcket är de bäst att köpa nytt.

/R

Jag hämtade mitt framhjul för en timme sedan hos gummigubben, det hade släppt från fälgen under vintern så det läckte mellan däck och fälg.

Han slipade fälgkanten invändigt och la på pasta, det blev tätt.

IOFS kan man "köra in" det genom att pumpa och köra, tills däcket har gnuggat in sig mot fälgen, men jag skulle ändå skifta till nytt bakdäck i år, så jag hade ändå ärende till däckverkstan.

Jag har TOM hunnit montera och provköra, eftersom jag var orolig för hastighetsmätardrivningen (den är sleten som f-n, och svår att passa in rätt) skulle balla ur, men det funkade!!! :banana :yoparty

wasa skrev:
Halloj....
Hade ett liknande i fjol. det var ventil hatten som tröck på käglan lite gran. F.....n vad jag letade innan jag hittade det.
Dra även käglan lite grann.

Annars har jag ett Avon ST45 Azuro liggande som har gått lite för en billig peng. OBS det är ett sport tourig däck. Jag åker på de å det funkar bra även flera av mina kompisar gör det.

hallå. lät intressant om jag hadde vetat det för en halvtimme sedan.
ringde just däckia här i östersund och bestälde nytt fram och bakdäck.
det vart continental "contiforce" har det sen tidigare bak och har funkat fint, lite onödigt korta mil per däck bara..

hade hoppats på att kunna köra på bakdäcket ett tag till men vart stoppad av snuten i går och slapp undan böter tack vare en fin liten lögn, om att jag hade tid för byte idag.:) så det var lika bra att sätta på nytt..

GuW skrev:
1313230 Jag hämtade mitt framhjul för en timme sedan hos gummigubben, det hade släppt från fälgen under vintern så det läckte mellan däck och fälg.

Han slipade fälgkanten invändigt och la på pasta, det blev tätt.

IOFS kan man "köra in" det genom att pumpa och köra, tills däcket har gnuggat in sig mot fälgen, men jag skulle ändå skifta till nytt bakdäck i år, så jag hade ändå ärende till däckverkstan.

Jag har TOM hunnit montera och provköra, eftersom jag var orolig för hastighetsmätardrivningen (den är sleten som f-n, och svår att passa in rätt) skulle balla ur, men det funkade!!! :banana :yoparty

Luften for ur mitt framdäck för ett par månader sedan efter att den stått i kallgarage ca 3månader orörd, pratade med nån däckfirma på klockarbäcken som sa att man aldrig lagar mc-däck, men det kanske också bara hade "släppt från fälgen", som för dig - hur det nu går till?

Var lämnade du in däcket?

Freddy82 skrev:
2043245 Luften for ur mitt framdäck för ett par månader sedan efter att den stått i kallgarage ca 3månader orörd, pratade med nån däckfirma på klockarbäcken som sa att man aldrig lagar mc-däck, men det kanske också bara hade "släppt från fälgen", som för dig - hur det nu går till?

Var lämnade du in däcket?

Allansson på HB-däck, han kör MC själv gubbstrutten, och dessutom har jag jobbat med honom på den tiden han jobbade på BW-däck & husvagnar.
Bered dig på att få surra en stund om ditt och datt, för det är en kul prick!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D