Hjälp!

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
ni kanske tycker att det är fel forum nu men jag är i desperat behov av hjälp!
detta va alltså vad som är problemet...

jag skulle vid niotiden ikväll iväg och när jag vrider om nykeln så "surrar" det som vanligt från ypvs`en och lyset går igång MEN det är parkeringslyset som lyser!,, efter några sekunder så ploppar det till och halvljuset lyser som vanligt.. okey tänkte jag, måste ha varit fukt/glapp, aja jag kör vidare men upptäcker att när jag varvar över 5 000 rpm så slocknar halvljuset och går över till parkeringsljus!! :huvet vafan är det som har hänt?.. när jag går ner i varv till ca 3 000 rpm så kommer halvljuset tillbaka efter nån sekund :va ...
Vad kan ha hänt???
nu vågar ja fan inte köra när ljuset försvinner både för min egen säkerhet och om man skulle köra med ett blåbär framförsig och ljuset blinkar mellan halv och parkeringsljus... + inte skoj att åka o puttra med en tvåtaktare under 5 000 rpm :näsblod
vad har hänt? :confused:

Det e jordfel, jag hade exakt samma fel på min hoj och de va sladdarna som går in i kontakten till framlyset under framhåpan som nån händig jävel jade varit o lödat på, såg ut som fan och en av sladdarna va t.o.m. av :mad:

PollySmurf skrev:
Det e jordfel, jag hade exakt samma fel på min hoj och de va sladdarna som går in i kontakten till framlyset under framhåpan som nån händig jävel jade varit o lödat på, såg ut som fan och en av sladdarna va t.o.m. av :mad:
tack för tippset, men det var ett glapp i lampan som var problemet... aja ny lampa fixad och allt funkar som vanligt, okey, kanske en taskig ljusinställning men de får jag fixa nån annan dag..

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8