Hjälp

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Polaren som jag hade tänkt att övningsköra med har fått en del bekymmer på halsen och kommer inte att kunna vara så tillgänglig som planerat, och eftersom jag e inflyttad 08:a och har begränsad 2 hjulig umgängeskrets i det här området så tänkte jag kolla om det är nån som skulle kunna tänka sig att ta sig an en adept därute på vägen?
Jag hade planerat att försöka ta kortet den här säsongen eller iaf köra så mycket som möjligt, men som det ser ut nu så verkar det mörkt :(

Jag har hoj, lämp å all utrustning och e ganska lugn å sansad :D
PM:a gärna om det är nån som skulle kunna tänka sig att ställa upp! :Bugar

Måste man inte gå nån såndär "handledarutb" nu för tiden?:)

Jo, och det ska väl handledaren göra tillsammans med "eleven". Hur fungerar det om eleven redan deltagit på den informationssessionen?

Nej det behöver man inte. Det gäller bara B kort än så länge. Däremot så måste man ha ett intyg från Länsstyrelsen att man är beviljad att vara handledare. Intyget kostar nån tvåhundring men det betalar ju jag naturligtvis i så fall.

För att godkännas som handledare ska du:

ha fyllt 24 år
ha körkort för det fordon som övningskörningen avser och ha haft det under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren
ha gått en introduktionsutbildning tillsammans med din eller dina elever (om övningskörningen gäller personbil, behörighet B).

Last edited:
Nej det behöver man inte. Det gäller bara B kort än så länge. Däremot så måste man ha ett intyg från Länsstyrelsen att man är beviljad att vara handledare. Intyget kostar nån tvåhundring men det betalar ju jag naturligtvis i så fall.

Intyg kostar 120 kr/handledare ingen utbildning för A behörighet.:tummenupp

Eftersom nån chey startade en egen sån här tråd och trodde att hon kunde ninja-sno mina potentiella handledare så kan jag locka med att jag kan ha klänning och högklackat på mig. Dessutom har jag ganska snygg :arsele bakifrån om man har hyfsad fantasi.

Eftersom nån chey startade en egen sån här tråd och trodde att hon kunde ninja-sno mina potentiella handledare så kan jag locka med att jag kan ha klänning och högklackat på mig. Dessutom har jag ganska snygg :arsele bakifrån om man har hyfsad fantasi.

:rolleyes:
Jag ninja-snor inget, jag lovar!!
Det verkar helt kört att hitta nån som vill ställa upp och åka bakom. Men din idé om att du nu alltså lovar att övningsköra med klänning och högklackat kommer garanterat ge dig ett gäng handledare. Men du får ju skriva här när du tänker köra, för det vill jag inte missa:D

:rolleyes:
Jag ninja-snor inget, jag lovar!!
Det verkar helt kört att hitta nån som vill ställa upp och åka bakom. Men din idé om att du nu alltså lovar att övningsköra med klänning och högklackat kommer garanterat ge dig ett gäng handledare. Men du får ju skriva här när du tänker köra, för det vill jag inte missa:D

Du e ju bara ute efter min :arsele

:D

Det verkar helt kört att hitta nån som vill ställa upp och åka bakom.

Grejen är att det suger rejält att puttra runt i övningskörningstempo, eller öva manöverbana en vacker sommardag då man istället skulle kunnat vara ute och köra hoj i inspirerat tempo. Det går väl för sig någon enstaka gång, men att hitta någon ni inte känner som ställer upp som lärare regelbundet under sommaren utan någon direkt ersättning lär vara omöjligt.

Grejen är att det suger rejält att puttra runt i övningskörningstempo, eller öva manöverbana en vacker sommardag då man istället skulle kunnat vara ute och köra hoj i inspirerat tempo. Det går väl för sig någon enstaka gång, men att hitta någon ni inte känner som ställer upp som lärare regelbundet under sommaren utan någon direkt ersättning lär vara omöjligt.

Övningskörningstempo? När jag får på mig klänning och högklackat så blir det gasa helvete! :D
Nä du har ju en poäng där. Fast det e ju ett strålande läge att få sig en bra polare och senare en "wingman" kanske :)
Annars går ju ersättning oxå att diskutera :öl

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...