Hjälp!!

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Har hittat en cross, Honda Cr 125cc 96a (säger han alf) för 12000...
Har bett om ramnummer+motornummer, hur kollar jag att det han påstår om tex årsmodel stämmer? Via återförsäljare med ramnummer?:confused:

Tacksam för svar!

StyxXx skrev:
2631769 Har hittat en cross, Honda Cr 125cc 96a (säger han alf) för 12000...
Har bett om ramnummer+motornummer, hur kollar jag att det han påstår om tex årsmodel stämmer? Via återförsäljare med ramnummer?:confused:

Tacksam för svar!

Du får gå in till någon honda återförsäljare och kontrollera sifforna. Om du har någon bild på hojen så är det ju bara att söka ex www.bikepics.com/honda och jämföra de olika årsmodellerna. Släng ut bilden här så att vi andra kan vara med och luska ur årsmodellen.

Där är en bild... Fick ramnummer+motornummer, enlig honom är en siffra/bokstav oläslig i ramnummret, går det att fåfram vilken det är alf?:confused:

Bifogat

• P8220069.JPG
    P8220069.JPG
    46.3 KB · Visningar: 143
Last edited:
StyxXx skrev:
2631782 Där är en bild... Fick ramnummer+motornummer, enlig honom är en siffra/bokstav oläslig i ramnummret, går det att fåfram vilken det är alf?:confused:

Finns även ett motornummer på vänstersidan, tror att man kan läsa av det också. Vilket nr är det som saknas på ramnummret?

Har du någon bild från sidan?

ola_sandin skrev:
2631791 Finns även ett motornummer på vänstersidan, tror att man kan läsa av det också. Vilket nr är det som saknas på ramnummret?

Sjunde tecknet i ramnummret har motornummret, ingen bild på det.

Last edited:
Men spelar det nån roll vad det är för årsmodel kolla med polisen ifall den är stulen bara. 12000:- är ju jävligt billigt för en cross endå så är den fin är det väl bara att köpa.

Grejen är den att det är en bytes affär, han bor 40-50mil bort, men har erbjudigt sig att leverera den här...
Så eftersom jag bara har bilderna och hans ord att utgå från tänkte jag kolla upp ramnummret.
Om det han säger stämmer så tänkte jag slå till:tummenupp

StyxXx skrev:
2631769 Har hittat en cross, Honda Cr 125cc 96a (säger han alf) för 12000...
Jag skulle tippa att den är från 93,eller något i den stilen.

Finns en 93a på blocket, som jag jämförde med, och luftburk,tank, sidokåpor,osv var samma.
Men jag kan ju ha fel.

Hi-ho skrev:
2631854 Jag skulle tippa att den är från 93,eller något i den stilen.

Finns en 93a på blocket, som jag jämförde med, och luftburk,tank, sidokåpor,osv var samma.
Men jag kan ju ha fel.

Var min första tanke också, men det verkar som cr 125 såg lika ut ungefär från 91-97 med några mindre förändringar.

Kollade ramnummret och voila! en 93, verkar som ni kan era crossar :tungan
Men med lite omförhandlingar kan det bli affär ändå:)

StyxXx skrev:
2633025 Kollade ramnummret och voila! en 93, verkar som ni kan era crossar :tungan
Men med lite omförhandlingar kan det bli affär ändå:)

Har du möjlighet att kolla hojen innan affären? Man blir ju minst sagt misstänksam när säljaren försöker "lura" en. Han visste nog att det inte var en 96:a. Verkar vara ett vanligt fenomen att man försöker luras med årsmodellerna. Har sett flera exempel och varit med om att bli lurad också. Visserligen var det en 88:a ist för 89:a så det hade ingen ekonomisk betydelse i mitt fall. Var uppmärksam på glapp i svänghjul och hur gammal kolven är. Är ju även en fördel om inte chassit läcker olja och glappar i alla leder.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back