Hjälp?

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Nu är det så att jag har en fil på datorn som är en dat-fil Och jag skulle vilja ändra den till ett annat format, Nått film format. Hur gör man de? :va

Har du provat att bara att öppna den i VLC helt enkelt? Dat-filer kan ju vara lite vadsomhelst men är filmen i något standardformat så brukar vlc kunna klara av dom. Rör det sig om en fil som du har börjat ladda hem och sedan avbrutit så är det vanligt att klienten du laddade ner dem med döpt om filen till dat. Om så är fallet och det rör sig om en okomplett divx/xvid-fil så får man ladda hem något progam som "lagar" filen innan man kan se den.

Mögel skrev:
2616243 Nu är det så att jag har en fil på datorn som är en dat-fil Och jag skulle vilja ändra den till ett annat format, Nått film format. Hur gör man de? :va

torten skrev:
2616510 Har du provat att bara att öppna den i VLC helt enkelt? Dat-filer kan ju vara lite vadsomhelst men är filmen i något standardformat så brukar vlc kunna klara av dom. Rör det sig om en fil som du har börjat ladda hem och sedan avbrutit så är det vanligt att klienten du laddade ner dem med döpt om filen till dat. Om så är fallet och det rör sig om en okomplett divx/xvid-fil så får man ladda hem något progam som "lagar" filen innan man kan se den.

Nja det går att spela filmen i alla program, Men jag tänkte lägga ut den på nätet och det går ju inte.. :va Fast nu testar jag youtube och det verkar faktist som den tar imot filen.. 40% klar.. Får hoppas det funkar... :gnissla

.dat fil.. mpeg 1 alltså? Det finns flertalet konverterings progeam på download.com seek and you will find

MDM skrev:
2616548 .dat fil.. mpeg 1 alltså? Det finns flertalet konverterings progeam på download.com seek and you will find

Okej så jag måste ladda ner ett program :va fan va jobbigt.. :mad:

Tack endå... :hej

Mögel skrev:
2616562 Jo men hur byter ja de? vet att det gick på win95 men hittar inget på xp.. :confused:

Gå in i en mapp verktyg> visning> döljfilnamnstillägg för kända filtyper :tummenupp
Sen byter du ändelsen från .dat > .mpeg eller vad det skulle vara

Alternativ in i egenskaper för filen och ändra där :P

Kalle_rs skrev:
2616573 Gå in i en mapp verktyg> visning> döljfilnamnstillägg för kända filtyper :tummenupp
Sen byter du ändelsen från .dat > .mpeg eller vad det skulle vara

Alternativ in i egenskaper för filen och ändra där :P

JA det funkade... :Bugar Tackar...:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...