hjälp

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Hojen startar inte batteriet e nästan slut men försökt puta igång hojen men de går inte.

non aning om va problemet är?
 
bbkolado skrev:
2325518 Hojen startar inte batteriet e nästan slut men försökt puta igång hojen men de går inte.

non aning om va problemet är?

Kan vara som så att batteriet är så dåligt så att det inte ens blir nån gnista på stiften..

Byt batteri
 
Oddjob skrev:
2326242 Kvittar när han rullar igång den.

Näe... på rätt många fordon lägger tändningen av helt om du har ett tvärdött batteri. Brytarspetseran hade sina fördelar...

Edit: Vet inte var den praktiska gränsen för vad man kan putta igång går, men borde inte en literhoj börja vara på den bortre sidan? Lär krävas rätt bra med fart och bra underlag i alla fall.
 
ft skrev:
2326256 Näe... på rätt många fordon lägger tändningen av helt om du har ett tvärdött batteri. Brytarspetseran hade sina fördelar...

Edit: Vet inte var den praktiska gränsen för vad man kan putta igång går, men borde inte en literhoj börja vara på den bortre sidan? Lär krävas rätt bra med fart och bra underlag i alla fall.
"batteriet är nästan slut"

inte tvärdött :tummenupp


Dock vet jag inte om det funkar överhuvudtaget eftersom insprutningen behöver väl bygga upp ett tryck INNAN den startar?

Med förgasare så lär 1000cc inte vara några problem att putta igång,
men med insprut har jag ingen aning.
 
Last edited:
Oddjob skrev:
2326242 Kvittar när han rullar igång den.

Jag hade en golf med ett kast batteri o då hjälpte det inte att rulla igång den eftersom det inte fanns nån ström att ens ge stiten nån gnista.... Så man ska inte vara så säker på det ..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top