Hjälp!

dwarfiN

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Gas Gas 450 supermotard
hej! nu behöver jag all tänkbar hjälp man kan få. har en gas gas 450 sm. gått som en rolex klocka i 200mil men nu jvlar har det dykt upp problem. då jag är ute och kör så vid varje rödljus stannar den. den dör helt bort på låga registret. den reagerar som den skulle få för mycket bensin på låga, möjligt? tändningsfel? har testat alla möjliga tips, byta insugnings gummi, tändstift, justera ventilerna, byta luftfilter, kollat all el och inga spännings fall. Nu behöver jag snabba tips, hojjen behövs i användning till helgen.
obs. någon med en bendix till en startmotor till salu så /msg me!

den är direkt insprutad och boxen av märket magnetti minarelli. en data box som styr insprutningen. har inhandlat en vdsts box, men hur använda den? mera tips! tacksam för alla tänkbara svar!

Vacum i tanken. Ingensatt luftning?
Sökert inte det men, vad skulle det kunna vara ......

tack för svar! vakum i tanken är det ej, det var första iden jag fick, men det har jag testat mej fram genom att lägga team10s tankkork med luft möjligheter. bränsle slangarna är bytta nyligen, ingen skillnad :( och pumpen går hur fint som helst och trycket hålls stabilt. nån som upplevt samma problem? :confused:

kan annars vevhus ventilationen ha något med detta att göra? bara en tanke som dök upp.. :va var sitter den på en gas gas 450 dessutom? :)

Har du kollat batteriet? Har läst att att gasgasens insprutning kan krångla om batteriet inte är i topptrim så en laddning av det kanske inte skulle vara helt fel.

Back