ryman
HONUNG!
Tog fram hojen och fick inte igång den, bytte en bakblinkers som va trasig och sen efter lite felsök verkade det som att bränslepumps relät va dött, köpte nytt och känner nu att pumpen suger men hojen vägrar starta... tändstiften tänder men vet inte om den får soppa eller om det är något annat som spökar.
kollade bränslepumpen om den funka genom att koppla den direkt till batteriet och det funkade. ska koppla bort bränsleslangen till förgasaren och se om det kommer soppa dit så den inte är igen kloggad.
försökte starta den ett tag men inget.. ville dock inte hålla på för länge och göra den sur. då slog mig tanken att det lukta fan inte så mkt bensin som det brukar göra när man har svårt att starta vilket stöder min teori på att den kanske inte får soppa. (brukar man inte få mkt soppalukt i avgasröret om den är sur eller på väg att bli?)
Behöver tips på vad man kan felsöka eftersom jag kört fast...
vad som helst kanske bara en tanke ni har... vill åka hoooj!!
kollade bränslepumpen om den funka genom att koppla den direkt till batteriet och det funkade. ska koppla bort bränsleslangen till förgasaren och se om det kommer soppa dit så den inte är igen kloggad.
försökte starta den ett tag men inget.. ville dock inte hålla på för länge och göra den sur. då slog mig tanken att det lukta fan inte så mkt bensin som det brukar göra när man har svårt att starta vilket stöder min teori på att den kanske inte får soppa. (brukar man inte få mkt soppalukt i avgasröret om den är sur eller på väg att bli?)
Behöver tips på vad man kan felsöka eftersom jag kört fast...
vad som helst kanske bara en tanke ni har... vill åka hoooj!!