Hjälp, vw golf (v-låda och elhiss)

• Thread starter Thread starter SJP
  • Start date Start date

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hjälp, vw golf (elhiss)

Jepp, ännu fler biltrådar på sh.

Ok, v-lådan löst medelst våld...

Sedan har elhissen på passagerardörren fått för sig att den ska hissa ned sig själv när det passar den. Eh, värför då...?

Om någon vet var det finns en service manual på pdf hade det också vart bra! :)

Last edited:
Årsmodell? Modell? 3d eller 5d? Manuell växellåda eller automat?

Årsmodell? Modell? 3d eller 5d? Manuell växellåda eller automat?

3a, Manuell, '94, 5d.

Som sagt funkar lådan nu, var kopplingen som kärvat ur, ver inte varför, men efter lite våldande så går den, därför raderade jag en del om den, och kanske lite mycken nu när jag tänker efter...

3a, Manuell, '94, 5d.

Som sagt funkar lådan nu, var kopplingen som kärvat ur, ver inte varför, men efter lite våldande så går den, därför raderade jag en del om den, och kanske lite mycken nu när jag tänker efter...

Väldigt vanligt på dom äldre golfarna är nämligen att länkaget (nylonkopplingar ) brukar ge med sig efter några år. Finns dock nya att köpa för ~400:-

Väldigt vanligt på dom äldre golfarna är nämligen att länkaget (nylonkopplingar ) brukar ge med sig efter några år. Finns dock nya att köpa för ~400:-
Annars så kan kopplingswiren kärva lite också. Wiren tuggar in sig i ytterhöljet och löper trögare. Märks först genom att kopplingen går trögt och hackar (den är alltså inte riktigt steglös när man släpper upp den). Åtgärdas billigast genom att rotera ytterhöljet ett halvt varv eller så (har för mig det ska gå) så att wiren kommer ur det nötta spåret och kan gräva sig ett nytt.

Edit: Men jag har inte riktigt koll på det där med fönsterhissen. Den Golf III jag hade fick man veva upp fönstren i.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg