Hjälp Vilken

lindbergvtr

fightermike
Gick med
15 Jul 2005
Ort
obbola
Hoj
vtr 1000 f såld. CBR 929 RR streetfighter
Har bara kört sporthoj.. sist hade jag en vtr 1000.
men nu har jag tänkt åka motard.. och vill inte serva hela tiden så det blir en 625 640 eller 660.. men vilken är bäst i mitt ändamål???
till och från jobbet 2 mil enkelväg.. sen efter jobbet en massa lek bakhjulsåkning mm mm.. kan man ta en längre tur på nån av dom utan att skinkorna vibrerar en timme efter man klivit av?
vilken av dom är driftsäkrast?? vilken årsmodell ska man åka på?
var det 03 den nya motorn kom?...
kommer inte på mer frågor men skriv allt ni vet.. please..
har försökt hitta på sök forum men hittar inga såna svar..
tack på förhand.. en blivande motard åkare;) :yoparty
 
Ta 625 -05 eller -06. Elstart o nästan lika stark som 660 men bättre än 640 - annan förgasare bl.a . 640 är tyngst o har minst effekt samt störst tank. Från -05 så är det 500 mils serviceintervall.
 
hållbarhet i längden då? 640 mindre effekt.. men då kanske den håller längre??
visst räcker en 640 till för slangåkning eller är den för tung.
 
hållbarhet i längden då? 640 mindre effekt.. men då kanske den håller längre??
visst räcker en 640 till för slangåkning eller är den för tung.

T.o.m. jag som är helt nybörjare har nu lyckats få upp min på bakan.
Då klarar vem som helst det.. .

Men visst är 625an rappare...
 
skulle ändå vara kul att veta varför 625 är bättre än 640 är det stor skillnad på vrid kraft? vilken växel kan man gasa upp den på utan koppling? det är en viktig grej för mig för i love slang åkning.. men i hate skruvning;):yoparty
 
skulle ändå vara kul att veta varför 625 är bättre än 640 är det stor skillnad på vrid kraft? vilken växel kan man gasa upp den på utan koppling? det är en viktig grej för mig för i love slang åkning.. men i hate skruvning;):yoparty

Större tank och mkt sämre förgasare på 640´n
Provkör så märker du skillnaden.
660 har 654 kubik och inte ngt batteri så därför väger den mindre och är lite rappare.
Driftsäkerheten är densamma då det är "samma" motor på alla tre.
 
tänk till en extra gång om du ska köpa ktm 660/640/625 dom är vänsterkickade!

jag skulle satsa på en ktm 950/990 sm dock lite dyra men vilken allt i allo hoj.

Har kört ninja tidigare och kör honda 450 motard nu.

Sporthoj livsfarlig. snitt 200km/h överallt.
Motard toppfart på 150km/h känns sakta, enda leka är på 50/70 vägar inne i stan. begränsad körsträcka.

Min nästa hoj blir garanterat en ktm 990 sm
 
Eller tar du nya 690 SMC, den är läcker och passar nog kanon enligt vad du verkar vara ute efter. Kollar du sen på ktm 950/990 så kolla oxå på ducati hypermotard - enormt härlig hoj måste jag säga..
 
Eller tar du nya 690 SMC, den är läcker och passar nog kanon enligt vad du verkar vara ute efter. Kollar du sen på ktm 950/990 så kolla oxå på ducati hypermotard - enormt härlig hoj måste jag säga..

Ska vi snacka Sumohojar så skulle jag hellre köpa en Aprilia Dorsoduro. Billigare i inköp och försäkring. Smidgare oxå för den delen, den känns mer som en motard. I alla fall om man jämför med KTM 950/990sm. Hypermotarden har jag bara provsuttit

Men nu snackar vi helt annan hoj
 

Bifogat

  • 10062008.jpg
    10062008.jpg
    79.9 KB · Visningar: 51
  • 10062008(004).jpg
    10062008(004).jpg
    90.4 KB · Visningar: 60
  • 10062008(002).jpg
    10062008(002).jpg
    106.9 KB · Visningar: 58
  • 10062008(001).jpg
    10062008(001).jpg
    117.3 KB · Visningar: 62
  • 10062008(003).jpg
    10062008(003).jpg
    128.7 KB · Visningar: 56
Den verkar inte helt dum heller men jag undrar om den skulle vara mkt smidigare än HM:en:va Själv tycker jag HM:n är väldigt smal o känns betydligt mindre än ktm:n men jag har inte provkört ngn. Vad ligger torrvikten på aprlian ungefär då? Att försäkringen sen skulle va billigare än HM:n har jag svårt att tro - under 4500:- hel/helår klagar jag inte på...:tummenupp
 
okey.. låter ju fint..
men hur är 690 smc:n då? nån som vet? visst har den elstart? den är ganska hög. jag provsatt en sån på ride i umeå och jag nådde precis ner.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top