Hjälp, vilken ska man köpa

Badbowtie

Good enough is not good enough
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Cbr Turbo (SÅLD), HMS Chopper, 65´ Chevelle
hejsan

jag har funderingar på att utöka motorparken lite med en motard, nu kommer den svåra frågan, vilken ska jag välja.
Funderar nu på en Honda Crf 450 eller en Ktm 520/525.
Vad ska man tänka på när det gäller dessa, hur ofta är service intervallerna osv osv
Vore ytterst tacksam för lite hjälp här.

Är även öppen för förslag gällande andra modeller så det är bara rekomendera era favoriter.

Tack på förhand / Badbowtie

Beror helt på hur du har tänkt åka, varför du tänkt åka mm mm... Du får ge mer info... Sen finns det mycket på forumet redan.

Jag åker CRF 450 för att den e bäst. För mig.

OlleR skrev:
Beror helt på hur du har tänkt åka, varför du tänkt åka mm mm... Du får ge mer info... Sen finns det mycket på forumet redan.

Jag åker CRF 450 för att den e bäst. För mig.

Anledningen varför jag ska köpa en motard är att jag har ledsnat lite på att köra landsvägare, så användningsområdet kommer väl att till en början att vara vanlig gatkörning, till och från jobbet, stadskörning, fara och busa nån sväng, du som nu bodde i skellefteå, finns det nån bana i närheten, är inte omöjlig på att prova på lite bankörning. (bor själv i pite)

Badbowtie skrev:
Anledningen varför jag ska köpa en motard är att jag har ledsnat lite på att köra landsvägare, så användningsområdet kommer väl att till en början att vara vanlig gatkörning, till och från jobbet, stadskörning, fara och busa nån sväng, du som nu bodde i skellefteå, finns det nån bana i närheten, är inte omöjlig på att prova på lite bankörning. (bor själv i pite)

Yes, vi har en bana här!
Men CRF och 525 är kanske inte de ideala för mest gata...
Men kom å testa våra hojar vetja, bilda dig en uppfattning! :tummenupp
Jag har f.ö. en 520 till salu! Den kan du få ta några varv med!

Badbowtie skrev:

Vore inte en duke nåt för dig kanske ? Det är ju den som är närmast sporthoj iallafall. Ja satt nyss i samma situation o va folk rekomenderade mig va att om ja ska åka i stan o leka lite samt till o från jobbet så va det duke´n som gällde. Men ska du ut på bana så är väl duke´n inte den bästa.
Ja ja hoppas du hittar nåt som passar.

Badbowtie skrev:
Börja på en KTM 660 så vet du sen vart du vill ta vägen!

Jodå, det finns gott om banor! Kom ner till Skellefteå på lördag så får du prova på å köra lite olika modeller. (eller iaf min) Fastec i Skellefteå, bussjö i Umeå, midlanda osv :) Ska personligen avverka alla tre i helgen!

jesseboy skrev:
Yes, vi har en bana här!
Men CRF och 525 är kanske inte de ideala för mest gata...
Men kom å testa våra hojar vetja, bilda dig en uppfattning! :tummenupp
Jag har f.ö. en 520 till salu! Den kan du få ta några varv med!

tack för erbjudandet.

vad är det för pris på ktm´en, vilka service intervaller är det på den, har ju klarat av att knåpa ihop en turbo hoj själv så lite vana när det gäller att skruva har jag, om jag säger så , samt att jag kör cross (motionskör skall väl tilläggas).
Så det där med skruvandet skrämmer mig inte.
men man vill ju inte direkt byta kolv stup i ett, pengar har ju en tendens att vara bristvara.

är det crossdäck till 520 oxå???

Badbowtie skrev:
tack för erbjudandet.

vad är det för pris på ktm´en, vilka service intervaller är det på den, har ju klarat av att knåpa ihop en turbo hoj själv så lite vana när det gäller att skruva har jag, om jag säger så , samt att jag kör cross (motionskör skall väl tilläggas).
Så det där med skruvandet skrämmer mig inte.
men man vill ju inte direkt byta kolv stup i ett, pengar har ju en tendens att vara bristvara.

är det crossdäck till 520 oxå???

Serviceintervall: 15 timmar oljebyte enl bok, jag kör tätare.
Då kan man passa på att kolla ventilspel också.
Jag kan fixa crosshjul, har enduro nu. Kolla in annonsen: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=18208

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti