Hjälp Vid Stöld!!!!!

Plåtslagarn

Regn är vått!
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
No hoj just nu...
Blev precis av med alla mina pengar och mobil när någon slyngel tog sig in i skåpet på gymmet!

Nu undrar jag om man kan spärra en mobil på något mer sätt än simkortet?

Någon som vet?

(Fast slynglarna kanske får skäll av sina föräldrar och drabbas av dåligt samvete när dom inser att det faktiskt är FEL att stjäla! Så jag får säkert tillbaka mobilen imorgon..........) :gnissla :mad: :gnissla :mad: :gnissla :mad: :fatta!

Kolla Kvibergs marknad på lördag och söndag, där dyker den garanterat upp med allt annat stöldgods och patrask.

Du kan ju spärra telefonen med hjälp av IEM-nr, brukar stå ett nr på kvittot eller kartongen när du köper mobilen.

Last edited:
Synd ajja bajja på "folk" som inte kan skilja på ditt och mitt.

Vilket gym/vart? Och vad var det för mobil?

Ett tips stäng av mobilen lite diskret så ingen ser om det är en "fin" innan du lägger den i skåpet.

Kalle_rs skrev:

Vilket gym/vart? Och vad var det för mobil?

Ett tips stäng av mobilen lite diskret så ingen ser om det är en "fin" innan du lägger den i skåpet.

Tränar på Kristinedal.Asen snodde nyckeln till värdeskåpet när jag var inne i duschen och tömde vattenflaskan! MAX 10SEKUNDER!!! :gnissla Nu är dom ägare till en jättebra Sonyericsson K751i.
Enda trösten är att nycklar och alla kort i plånboken fanns kvar.

Nu sitter jag och gör det jag borde gjort för länge sen... skriva ner alla telefonnummer på en vanlig jävla papperslapp så man har dom nästa ggn mobilen försvinner! :huvet

Kalle_rs skrev:

Klart de kan skilja på ditt eller mitt, det är bara det att de skiter i det fullständigt.

Tråkigt som fan. :(

Plåtslagarn skrev:
Tränar på Kristinedal.Asen snodde nyckeln till värdeskåpet när jag var inne i duschen och tömde vattenflaskan! MAX 10SEKUNDER!!! :gnissla Nu är dom ägare till en jättebra Sonyericsson K751i.

Nu sitter jag och gör det jag borde gjort för länge sen... skriva ner alla telefonnummer på en vanlig jävla papperslapp så man har dom nästa ggn mobilen försvinner! :huvet

Precis samma sak som hände en kompis, han blev av med mobilen på Kristinedal, gick på 10 sek så var den borta. Han hade lagt den jämte maskinen han satt vid och tränade. Ganska kul när den dök upp på kvibergsmarknad några dagar senare. "Eyyy kompiz du tjöppa mobil billig fan, blir den speerrat du få ny fan kompiz" :3freak

Maxxi skrev:
Kolla Kvibergs marknad på lördag och söndag, där dyker den garanterat upp med allt annat stöldgods och patrask.

Du kan ju spärra telefonen med hjälp av IEM-nr, brukar stå ett nr på kvittot eller kartongen när du köper mobilen.
IMEI-nummer

bara så att det blir rätt.

Werzion skrev:
snälla farbror Maxxi, berätta klart historian!!!!
I princip slutade den där, då han inte kunde bevisa att det var just den telefonen, trots att den var märkt på baksidan av batteriet :huvet

Men det är en härlig marknad, finns i princip all möjlig skit att köpa. En gubbe stod och sålde en asfaltsvält(eller vad dom nu heter) och 10 Black´n Decker skruvdragare märkta med olika byggfirmors namn :3freak

Kååm å tjöpp inget prutt, allt nytt i kartåång kompiz

Last edited:
Maxxi skrev:
2040002 I princip slutade den där, då han inte kunde bevisa att det var just den telefonen, trots att den var märkt på baksidan av batteriet :huvet

Men det är en härlig marknad, finns i princip all möjlig skit att köpa. En gubbe stod och sålde en asfaltsvält(eller vad dom nu heter) och 10 Black´n Decker skruvdragare märkta med olika byggfirmors namn :3freak

Kååm å tjöpp inget prutt, allt nytt i kartåång kompiz
Låter som en bra marknad. Kanske ska åka dit o köpa lite prylar! Nån som behöver nåt så är det bara o säga till. :tomten :gnissla

Man kan spärra telefonen med IMEI (Inernational Mobile Equipment Identity) numret. Borde stå på lådan telefonen kom i.
Du får ju inte tillbaka mobilen, och det krävs att operatören kollar IMEI koden ibland och spärrar såna som är anmälda stulna.
Eller om tjuvarna lyckas koda om IMEI numret så har dom ju en gratis telefon.
Lärdomen är alltså att försöka att inte få sin mobil stulen :rolleyes:

Plåtslagarn skrev:
2039841 Tränar på Kristinedal.Asen snodde nyckeln till värdeskåpet när jag var inne i duschen och tömde vattenflaskan! MAX 10SEKUNDER!!! :gnissla Nu är dom ägare till en jättebra Sonyericsson K751i.

Vet du hur dom såg ut då, eller ungefär vilken ålder? Du vet ju åtminstone vilken tid dom var där. Om dom är medlemmar på gymmet ditt så kan du kanske ta reda på vilka det var.

anja skrev:
2041544 Vet du hur dom såg ut då, eller ungefär vilken ålder? Du vet ju åtminstone vilken tid dom var där. Om dom är medlemmar på gymmet ditt så kan du kanske ta reda på vilka det var.

Är ganska säker på att jag såg tjuvarna i "ögonvrån". 3multikulturella slynglar som gjorde en runda i omklädningsrummet... Personalen i receptionen visste också hur dom såg ut! MEN sen ska det till bevisning också... Inte helt lätt när man inte tar tjuven på bar gärning!

Men nu har jag dragit igång hela samhällsmaskineriet!
JAG HAR GJORT EN POLISANMÄLAN!!! :rofl :rofl :rolleyes: :tomten

Plåtslagarn skrev:
2042267 Är ganska säker på att jag såg tjuvarna i "ögonvrån". 3multikulturella slynglar som gjorde en runda i omklädningsrummet... Personalen i receptionen visste också hur dom såg ut! MEN sen ska det till bevisning också... Inte helt lätt när man inte tar tjuven på bar gärning!

Men nu har jag dragit igång hela samhällsmaskineriet!
JAG HAR GJORT EN POLISANMÄLAN!!! :rofl :rofl :rolleyes: :tomten
100 spänn på att det snart kommer ett brev med texten "fallet nerlagt i brist på bevis" i din brevlåda :tomten

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT