Hjälp, vad har jag för mini

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Försöker få reda på skillnaden på dom olika 2500:- motosarna, det går inget bra.

Är den som kallas 14 A samma som GS803 och CH-G71NE ? Dom ser iaf lika ut på bilderna tycker jag. 14E verkar skilja sig från dessa, finns det ingen sida som har alla modeller med bilder?

den som man köper via sh.com/w-motoracing är det en 14A/GS 803? Den ser iaf inte ut som en 14 E på bilderna.

Det verkar mer och mer som om jag inte har fåt en 14 E iaf......men vad har jag isf fått?

Bifogat

• mini.JPG
    mini.JPG
    56.6 KB · Visningar: 827
Du har den w-moto säljer här! Dvs typ 16F eller vad dom nu heter.

An3Azz skrev:
Försöker få reda på skillnaden på dom olika 2500:- motosarna, det går inget bra.

Är den som kallas 14 A samma som GS803 och CH-G71NE ? Dom ser iaf lika ut på bilderna tycker jag. 14E verkar skilja sig från dessa, finns det ingen sida som har alla modeller med bilder?

den som man köper via sh.com/w-motoracing är det en 14A/GS 803? Den ser iaf inte ut som en 14 E på bilderna.

Det verkar mer och mer som om jag inte har fåt en 14 E iaf......men vad har jag isf fått?

Ja, en sån där har ju jag med, men jag köpte från minis.se. Den är snarlik 14E, men en del detaljer skiljer som t.ex. lita stabilare frambroms och annan gaffel.

EDIT: Din verkar dock sakna en lite pump-knapp som sitter i plåtkåpan på höger sida på min. Den är till för att pumpa in soppa vid kallstart, men den är ju knappast nödvändig.

An3Azz skrev:

Ganska lik min... :)

Bifogat

• picture00198.jpg
    picture00198.jpg
    75.1 KB · Visningar: 93
Det här har jag snappat upp iaf:

W-motoracings hoj: Kallas 16 samt en bokstav för färg (tex e eller f)
Den modellen kan även kallas M2 och vad jag förstår även CH-G71NE och har enligt dom flesta bara utrustats med 39cc cylinder.

Sen finns det den modellen som BBMOTO, minimoto.nu, cuihan och även hobbex säljer: Kallas 14E och kännetecknet är enklast att svingen är bultad istället för svetsad som dom andra. Denna modell kallas oxå M1 eller som hos cuihan: CH-G71NF. Hos BBMOTO kallar dom den M1 men står (14E, Lucky7 och RSA inom parentes)
Verkar som att denna modell i större utsträckning är utrustad med 49cc cylinder??

Motorerna är identiska mellan dessa modeller men på davesmotors så beskrivs att avgassystemet är inte riktigt lika mellan dom som har svetsad sving och dom som har en bultad sving.

Hoppas att det är nån som blev lite klokare av detta.

Stoppsladd skrev:
Det här har jag snappat upp iaf:

W-motoracings hoj: Kallas 16 samt en bokstav för färg (tex e eller f)
Den modellen kan även kallas M2 och vad jag förstår även CH-G71NE och har enligt dom flesta bara utrustats med 39cc cylinder.

Sen finns det den modellen som BBMOTO, minimoto.nu, cuihan och även hobbex säljer: Kallas 14E och kännetecknet är enklast att svingen är bultad istället för svetsad som dom andra. Denna modell kallas oxå M1 eller som hos cuihan: CH-G71NF. Hos BBMOTO kallar dom den M1 men står (14E, Lucky7 och RSA inom parentes)
Verkar som att denna modell i större utsträckning är utrustad med 49cc cylinder??

Motorerna är identiska mellan dessa modeller men på davesmotors så beskrivs att avgassystemet är inte riktigt lika mellan dom som har svetsad sving och dom som har en bultad sving.

Hoppas att det är nån som blev lite klokare av detta.

Det verkar dock som om hobbex är lite cp, dom har bild på 14E men man får 16 modellen, samt att den iaf i mitt fall hade 47cc cylindern.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT