Hjälp! Vad f*n ska jag göra!?

Bobby skrev:
...skylla mig själv eftersom jag litade på säljaren och inte kollade den så noga, kostade mig ca 70.000:- i reprationer. Men det finns mycket sjukt folk ute i landet... :rolleyes:

WORD!! Man ska ALDRIG lita på en säljare hur övertygande han än låter.. tyvärr lär man sig oftast det den hårda vägen.

En kompis till mig sålde sin snöskoter utan att komma ihåg att påminna om att oljetanken var pluggad (man var tvungen till att blanda i tanken dvs). Gissa om maskinen skar eller om den skar :lol

Minimorran skrev:
Två jämbördiga parter som skriver under på den texten.. jo, det låter hållbart. Så länge inget sker under ngn typ av hot, eller på annat sätt är otillbörligt, är alla avtal giltiga! :fakta

Pacta sunt servanda!

Har svårt att tro det med tanke på vad Köplagen säger:
Begagnade varor som säljs privat överlåts ofta i befintligt skick, vilket är en slags friskrivning. Trots ett sådant förbehåll kan varan ändå anses felaktig om...

Köparen kommer ingen vart med detta. Han har ju köpt en gammal tävlingsmaskin och inte en normal konsumentprodukt. På en cross lämnas ju knappt några garantier ens vid nyköp. Att det är "fulmek" på en gammal cross är väl mera regel än undantag och det borde ju inte komma som någon total överaskning.

Ja, då kan jag sova lungt igen :) .. köparen är informerad om vad som gäller.
Alla hot om stämningar är borta och han vill inte häva köpet .. Helt otroligt vad lite information kan göra. Tack alla för hjälpen!! Jag är er evigt tacksam! :Bugar

REV IT!!!!!!!!!!!!!! :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...