Hjälp Växellåda problem

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Är det dags för ett ras eller???

När jag växlar från 3an eller 4an (är inte säker har bara hänt 4 gånger under de senaste 300 milen) så är det som att växeln inte riktigt gått i utan när jag släpper upp kopplingen så rasslar det ganska ordentligt. Varje gång det hänt har jag bara så snabbt som möjligt bara dragit in kopplingen och petat i en växel igen.
Vad är det som spökar någon:va

Som skgt har det bara hänt 4 gånger de senaste 300 milen men det låter riktigt högt och illa när det väl händer.

Annars funkar lådan bra tycker jag

Om din koppling inte kopplar ur helt så kan det hända att ingreppen inte går in i varandra helt under växling. Dock låter det som att ingreppen också kan vara slitna.. men verifiera att kopplingen inte driver ett skit när den är intryckt.

Om din koppling inte kopplar ur helt så kan det hända att ingreppen inte går in i varandra helt under växling. Dock låter det som att ingreppen också kan vara slitna.. men verifiera att kopplingen inte driver ett skit när den är intryckt.

Kopplingen driver ingenting när den är intryckt. Känns lite skumt att ingrppen är slitna vid de växlarna och inte vid 1 och 2 an

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt