Hjälp värde zx9r

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Tjenare jag hade tänkt sälja min kawa ninja zx9r eller byta den mot en motard och jag undrar vad hojen kan vara värd.

Den är repad på ena sidokåpan då stödet gick igenom asfalten, i övrigt är allt i toppskick på den 1400 ÄRLIGA mil på mätaren, bes papper finns samt full servicebok! Bes till 2011.

Vad kan jag begära för den tror ni? Jag är nybörjare med det här med hojar så har inte så stor koll.

Tack på förhand //Alexander

18-25k kanske du kan få. Repor på kåpor brukar innebära mer avdrag på priset än vad låga mil tillför.
Sen beror det ju på hur bråttom du vill bli av med den, är ju inte direkt bästa läget att sälja nu när hösten står för dörren.

Farsan har haft sin '98 med Öhlinare ute i flera veckor nu. Han begär 27 tkr, skapligt under många andra '98or i motsvarande skick. Har inte ringt mycket alls på annonsen. De är kanske inte så attraktiva på marknaden längre verkar det som, trots att de är stora bekväma sport-tourers...

Instämmer med föregående inlägg att om den har väl synliga repor så drar det ner en del. Runt 20 är nog det bästa du kan hoppas på om man jämför med vad du kan få för de pengarna.

Farsans hoj för jämförelse: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=45793

Last edited:
Min ZX9R-96 blev stulen, trashad och hittad i förorten i maj. Den hade gått 6400 mil och hade ingen extrautrusning. Dock fint skick och u.a på besikningen.

Jag fick ut 27k på försäkringen... så du vet vad de tyckte den var värd.

Ofan det är så pass lågt nu för tiden då kan den lika gärna stå kvar i garaget, om jag inte lyckas byta den mot en drz400 det borde kanske gå.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!