Hjälp uppskattas!

Mjaow

Vrooom!
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Hayabusa GSX1300R-06
Flickvännen min fyller 22 i morgon och ja sitter och funderar över vad man ska köpa till henne. Tänkte först dra o kolla om man kunde hitta nån gucci klocka eller nåt smycke.

Men snacka med henne igår och då hittade hon en mobil hon blev kär i (samsung x830). Saken e den, hon behöver faktiskt en ny mobil och hon hade blivit grymt glad men kan man verkligen köpa en mobil till sin flickvän på födelsedan om man bara varit tillsammans sen nyårsafton eller e de för mycket? Den går lixom på 2800 och hon vet vad den kostar.

Tacksam för tips!

Om det är för mycket beror lite, är 3000spänn mycket pengar för någon av er är det för mycket, men är det fika pengar så varför inte.

kan man verkligen köpa en mobil till sin flickvän på födelsedan om man bara varit tillsammans sen nyårsafton

Om du inte tjänar ruskigt mycket pengar så är svaret NEJ som fan.

Hon fyller 22. Hade hon fyllt 20 eller 30 eller något annat jämt hade det kanske motiverat en lite mer påkostad present bara för sakens skull. Dessutom har du varit tillsammans med henne i två månader. I mina ögon ska man inte köpa en massa blingbling i början. Är hon något att ha borde hon uppskatta en mindre present och kanske en schysst middag på tu man hand betydligt mer. Försök hitta något personligare istället.

Jag har en tös som gillar att pyssla och fixa hemma. Hon är dessutom frälst i mörk choklad och särskillt då olika fina praliner o.s.v. Jag köpte en riktig pralinform(sån som proffsen har) och en stor packe med riktigt exklusiv blockchoklad(Criollo). Det gick på en femhundring(250 för formen och 250 för chokladen) och den presenten uppskattades mer än ett par snordyra Vagabondstövlar jag köpt tidigare just för att chocklad-presenten var mer "personlig" och lite överraskande men passade henne.

Gucci, mobiltelefoner, smycken... Vilka vibbar jag får..
bling-bling-alized.jpg

Den går lixom på 2800 och hon vet vad den kostar...
Gå inte i den fällan!!!!!
Snart är det jul igen, sen har ni varit tillsammans ett år, Alla hjärtans efter det och sen födelsdag igen...
Det blir mycket pengar om du bettar 3.000 redan nu.

Jag avråder skarpt! Lyssna på korvgubbe, han verkar kunna detta!

Lycka Till!

Tack för alla svar!

Hur ska du matcha det framöver? hade ni varit tillsammans länge och du tyckte hon var värd det så är det en annan femma

Vill skämma bort henne lite bara, hon har haft sån satans otur på sistonde, hennes nya bil har fått växellådan krashad, hon råkade backa in i en annan bil, har en idiot som chef, och lite andra privata problem och allt har hänt på en gång.

Ja e bara rädd om hon kommer tycka det e för mycket och kommer känna sig tvingad att köpa nåt i den pris klassen till mig sen som hon kanske inte har råd till.

Gå inte i den fällan!!!!!
Snart är det jul igen, sen har ni varit tillsammans ett år, Alla hjärtans efter det och sen födelsdag igen...
Det blir mycket pengar om du bettar 3.000 redan nu.

Jag avråder skarpt! Lyssna på korvgubbe, han verkar kunna detta!

Lycka Till!

Kan man inte slänga in en line när man ger den till henne typ "Fick ett skitbra pris på den genom företaget" eller nåt sånt så slipper hon tro man lägger 2800 på den.

Frågan är egentligen om ja ska köpa en klocka/smycke eller en mobil.. prisklassen e ju ungefär den samma bara de att hon vet vad mobilen kostar. Sen e mobilen en sak hon har användning för, men en klocka/smycke e ju alltid uppskattat.

Last edited:
Tack för alla svar!

Vill skämma bort henne lite bara, hon har haft sån satans otur på sistonde, hennes nya bil har fått växellådan krashad, hon råkade backa in i en annan bil, har en idiot som chef, och lite andra privata problem och allt har hänt på en gång.

Ja e bara rädd om hon kommer tycka det e för mycket och kommer känna sig tvingad att köpa nåt i den pris klassen till mig sen som hon kanske inte har råd till.

Kan man inte slänga in en line när man ger den till henne typ "Fick ett skitbra pris på den genom företaget" eller nåt sånt så slipper hon tro man lägger 2800 på den.

Ja de e bra, ljug för henne me!...

Det skall man aldrig göra de skall inse att man lagt ner en hel del möda för att fixa den till henne....

I övrigt är kvinnor konstiga, när en flicka tog sin examen fick hon en Georg Jensen klocka men blev skitsur då hon subtilt vinkat om en annan present något jag uppenbarligen totalt missat, att GJ är hennes favoritdesigner och att hon länge önskat sig klockan räckte uppenbarligen inte....
Behöver jag säga att hon numera är ett X:gnissla

Slutsatsen är att du visst kan lägga mycket pengar på något till henne men se för guds skull till att det är något hon absolut vill ha då priset i sig inte gör presenten.

Det skall man aldrig göra de skall inse att man lagt ner en hel del möda för att fixa den till henne....

I övrigt är kvinnor konstiga, när en flicka tog sin examen fick hon en Georg Jensen klocka men blev skitsur då hon subtilt vinkat om en annan present något jag uppenbarligen totalt missat, att GJ är hennes favoritdesigner och att hon länge önskat sig klockan räckte uppenbarligen inte....
Behöver jag säga att hon numera är ett X:gnissla

Slutsatsen är att du visst kan lägga mycket pengar på något till henne men se för guds skull till att det är något hon absolut vill ha då priset i sig inte gör presenten.

Bra svar, ska dra upp i stan nu, går först in o kollar klockor/smycken, hittar jag inget ja gillar så blir de telefonen. Hon tjatade fan om den mobilen i en timme i går när vi snackade.

Håller åxå me Boris Jr, det är för din egens skull som vi avråder från dyra nyttoprylar. En mob är bara en sak som allt annat.

Ta henne till ett Spa å en helkroppsbehandling, det är personligt som ger henne njutning på ett annat sätt, brukar kosta ca 1000:- för 1 å en halv timme, käka en god middag på en riktigt bra å mysig restaurang, 600:- med dricka å taxi, sen ger du henne ett smycke för en 1000:- , ha skumpa å jordgubbar redo hemma å natten är din...det hela kostar ca 2800:- :tummenupp

Jag är lika snuskig som vanligt. Denna kostar visserligen 599:- men om du köper en underarm i samma storlek så kan du få båda för 800:- jämnt :tummenupp :rolleyes:.

Ett mer seriöst förslag som nämnts tidigare är just en spabehandling eller liknande, lycka till :).

Bifogat

• DSC00556.jpg
    DSC00556.jpg
    105.6 KB · Visningar: 39
jag tycker du köper den om du tycker hon är värd det, sticker hon så sno den bara av henne då hon inte kollar :P

Man ska ALLTID gå ut försiktigt för att sedan öka på. Inte börja med att slå på stort för då måste man hålla samma tempo. Precis som när du kn*llar.
Och om hon är 22 och ni har varit ihop sedan nyår så känns det lite sådär. Hur gammal är du, runt 30? En gold-digger kanske :D

Javisst! Säg att du jobbat övertid i 6 månader för att ha råd. :D

App App App kvinnor kan avslöja de mest raffinerade lögner så man bör undvika åtminstone de simplaste.....

Fast när det gäller jänkare och deras förlovningsringar kan man verkligen undra, ju större sten och längre mannen jobbat övertid för att ha råd att köpa den desto bättre eller? :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman