Hjälp tyda höftproblem!

Blandar du inte ihop med posteriort/aneriort? Dorsalt innebär väl nära kroppen (torson)? Dvs att det borde vara innsidan av ljumsken som ha åkt på en slitningssession?

Eller är jag helt väck som vanligt?

Ja tyvärr..:pannkyss
Det är proximalt du tänker på, vilket betyder närmare mitten på kroppen, eller medialt som helt enkelt betyder i mitten.
Dorsalt innebär att något är mot ryggsidan åt, bakåt.

:D

Ja tyvärr..:pannkyss
Det är proximalt du tänker på, vilket betyder närmare mitten på kroppen, eller medialt som helt enkelt betyder i mitten.
Dorsalt innebär att något är mot ryggsidan åt, bakåt.

:D

Fasen också!:huvet När kommer min tid? När får jag brilliera:mad:

Jag tror att det är kassa gener. Jag gör så att jag stryker dig från listan över kvinnor att avla på, är det okej?

Edit: Så dumt. Den listan har du ju redan strukit dig ifrån själv.

som andra har sagt, låter som höftbråck.

själv har jag haft diskbråck, väldigt obehaglig upplevelse.
disken var precis så långt ute från kotorna att jag med hjälp av rehab-övningar kunde trycka in den igen.

känner fortfarande av den gamla fotbollskadan nu efter 4 år.......

Jag tror att det är kassa gener. Jag gör så att jag stryker dig från listan över kvinnor att avla på, är det okej?

Edit: Så dumt. Den listan har du ju redan strukit dig ifrån själv.

hahaha den va bra! jepp den listan är jag borta från!

som andra har sagt, låter som höftbråck.

själv har jag haft diskbråck, väldigt obehaglig upplevelse.
disken var precis så långt ute från kotorna att jag med hjälp av rehab-övningar kunde trycka in den igen.

känner fortfarande av den gamla fotbollskadan nu efter 4 år.......

okay ja det låter inte skönt det aj aj. Får se om de vill göra något åt mig. det blir kanske en avlivningsspruta :va :rolleyes:

Last edited:
Man får ju avla på lättare höftledsfel, men du bör nog skynda dig innan det blir värre!

Så nu vet du vad du har att göra dom närmaste dagarna/nätterna!

:tuttar blir en hektisk helg :D

klart jag tycker syd om dig, jag menar Skurup.........stackare :arsele

men men....jag trivs jättebra!! :)
nära malmö och ystad från skurup och fick tag i en fin lägenhet också :)

Last edited:
Tecken på broskförtunning i leden typ minskad ledspringevidd, påvisade av förkalkade broskbildningar vid ledkanten(osteofyter). En ökad täthet i benet under ledbrosket(subchondral scleros). Artros i tidigt stadium behöver inte vara :huvet sjukdomsförloppet kan avstanna och viss läkning förekomma.
Rehab och painkillers vid behov:tummenupp

Back