Hjälp! Turbo R1 -07

MR.Poo

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Tingsryd
Hoj
Yamaha YZF R1
Hallåå, jag undrar ifall nån vet vart man kan köpa hela turbokit till Yamaha R1 av årsmodell 2007?
 
mc expressen boder väll ha nått, men prova köra med kompressor istället, MYCKET fetare :tummenupp
 
Schysst ! har ni någon erfarenhet av kompressor? om det är typ svårt att montera? har kollat med mc express med dem hade inget :(
 
Schysst ! har ni någon erfarenhet av kompressor? om det är typ svårt att montera? har kollat med mc express med dem hade inget
 
Schysst ! har ni någon erfarenhet av kompressor? om det är typ svårt att montera? har kollat med mc express med dem hade inget

Kompressor, då kan du söka här på forumet efter en användare som heter brink. Han fick hjälp att montera ett kompressorkit på en r1 2006 tror ja det var.

Undra om du har samma motor som mig. Eller är det 16v på den du har?

Mer effekt med turbo!
 
Kompressor, då kan du söka här på forumet efter en användare som heter brink. Han fick hjälp att montera ett kompressorkit på en r1 2006 tror ja det var.

Undra om du har samma motor som mig. Eller är det 16v på den du har?

Mer effekt med turbo!


Jag har faktiskt inte om jag har 16v eller inte, det är R1 2007 iallafall.. jag är nybörjare här på sporthoj, så jag hittar inte brink! Du har inte lust att skicka över länken på den tråden? om du hittar den eller har den då vill säga :)
 
Du har 16 ventiler i din motor. Första årsmodellen med den spisen i.
Kompressor är bra för det ger dig asmycket effekt med en jämn och fin effektkurva. Turbo är bra för det ger dig sjukt mycket effekt. NA är det ballaste (Naturally Aspirated) för det ger dig en motor med ordentligt mycket effekt som levereras snällt och fint så att man kan köra snabbt i kurvor.

På strippen är turbo the shit. På bana är NA the shit. På grillen är turbo eller kompressor the shit.
 
Jag har faktiskt inte om jag har 16v eller inte, det är R1 2007 iallafall.. jag är nybörjare här på sporthoj, så jag hittar inte brink! Du har inte lust att skicka över länken på den tråden? om du hittar den eller har den då vill säga :)

Här har du hans tråd
http://www.sporthoj.com/forum/showt...Charger-InterCooler-Yamaha-R1-2006&highlight=

Att det är mycket vanligare med turbo om man jämför med kompressor är ingen nackdel. Det finns mer tips och tricks att få. Bör också döda mer växellåda med kompressor i jämförelse med turbo.
 
Det blir av, men först ska jag byta kåpset Men ni som vet, är det mycket jobb med att montera kompressor?
Rotrex superchargers verkar ju seriösa och bra iallafall.

Köper du från Rotrex så gissar jag på att det är ganska enkelt då de bygger färdiga kitt där allt du behöver finns med.

Men som vanligt beror det på hur van du är på att skruva.
 
Back
Top