Hjälp! Turbo avgasrör- brådis!!

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
GSXr 1000-01 turbo motoriserad sportbil
Hejsan!
Nu har jag verkligen satt mig själv i klistret :tummenupp "som vanligt" , och även denna gång är det ganska brådis om jag ska hinna klart till sommaren samt alla besiktningar.
Det är så här det ligger till. Jag håller på att bygga om min Suzuki 1000R turbo motoriserade Mride T42 turbo trike till en 4hjulig bil, :va för att göra den ännu snabbare.
Det har blivit en ganska omfattande ombyggnation med en helt ny bakdel med pushrod hjulupphängning mm.

Givetvis blir jag nu också helt tvungen att förlänga mitt rostfria avgassystem till en lite mer lämplig placering så jag inte bränner upp de bakre diffmonterade cbr bromsskivorna.
Jag beställde 3st 63mm rörböjar + 900mm rakt rostfritt rör av MC-Xpress i veckan. Men tyvärr fick jag endast böjarna och inget rakt rör.... :huvet . De hade tydligen brist för tillfället och vill ha allt för egen verksamhet.

Så nu till frågan!

Finns det någon här på forumer som vet var man kan få tag på ett 63mm rostfritt "sömlöst" rör som är 900mm långt så snart som möjligt?

Allt ska poleras till god finish, så det skulle vara finfint om det är hyfsad finish på röret från start.

Jag är mycket tacksam för alla tips jag kan få!!

Så här ser farkosten ut i dagsläget, om någon skulle vara intresserad :) ! Ljuddämparen ska flyttas upp på chassit med pipen mitt emellan rockerarmarna till stötdämparna.
www.mride.se

157-5718_web_IMG.jpg

Vanligt 2.5 tums rostfritt (63mm) borde väl inte vara svårt

Mejerirör ( livsmedelskvalitet) Borde dom flesta firmor som svetsar rör ha en bit av

Finns det någon här på forumer som vet var man kan få tag på ett 63mm rostfritt "sömlöst" rör som är 900mm långt så snart som möjligt?

Iofs ine sömlöst men Mekonomen har Sinoms rostfria 2,5 tums 1000mm rör för 320:- dom har prylarna hemma dagen efter om dom inte har det på hyllan.

Vanligt 2.5 tums rostfritt (63mm) borde väl inte vara svårt

Mejerirör ( livsmedelskvalitet) Borde dom flesta firmor som svetsar rör ha en bit av

Tjenare!

Kanon! slipade mejerirör duger fint! Jag har nu fått tag på 1 meter, så nu kan jag andas ut!! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back