Hjälp tror ktm:en har skrut

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RMZ450 SX144
Hjälp tror ktm:en har skurit

skulle ut och åka i dag efter jobbet kickar i gång den som vanligt, stänger av och ska säta på mig skydden, men sen när jag ska kicka i gång den ingen så går det inte att kicka värkar som om kolven fasnat. Har den skurit eller vad är det som har hänt?

Last edited:
Det är inte så enkelt som att det funkar efter att du tryckt in dekompen?

RGV Nisse skrev:
inte det använder alltid dekompen när jag startar :(
Kan det inte vara kickmekanismen som jammat fast då??Prova att lägga i en hög växel o rulla lite försiktigt för att se om motorn går runt.OBS VÄLDIGT FÖRSIKTIGT

ktmjacke skrev:
Kan det inte vara kickmekanismen som jammat fast då??Prova att lägga i en hög växel o rulla lite försiktigt för att se om motorn går runt.OBS VÄLDIGT FÖRSIKTIGT

provade det på fast med ettan i och den värkade inte gå runt. Det kan ju va att det var mycket olja på golvet

RGV Nisse skrev:
provade det på fast med ettan i och den värkade inte gå runt. Det kan ju va att det var mycket olja på golvet
Måste nog ha en högre växel.Men det låter som att nåt allvarligt kan ha hänt tycker jag,kanske bäst att låta nån kunnig titta på det istället.Du lär väl ha garanti på en -04?

Kanske e lite tajt axialspel på den där :va

Sorry kunde inte låta bli :rolleyes:

På ettan kan du glömma att hjulet snurrar, testa på femman.

RGV Nisse skrev:
skulle ut och åka i dag efter jobbet kickar i gång den som vanligt, stänger av och ska säta på mig skydden, men sen när jag ska kicka i gång den ingen så går det inte att kicka värkar som om kolven fasnat. Har den skurit eller vad är det som har hänt?

Hände på min 620 förut. Enkel lösning för mig:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=55008

RGV Nisse skrev:
Jag vågade inte göra något själv, ska åka in till lelles i morgon så då får vi se hur det går

Äsch, det är inget farligt. Bara att lossa generatorkåpan på höger sida av motorn, och sedan dra runt motorn med en hylsnyckel...
Värt att prova iallafall..

Matte_M skrev:
Äsch, det är inget farligt. Bara att lossa generatorkåpan på höger sida av motorn, och sedan dra runt motorn med en hylsnyckel...
Värt att prova iallafall..

Nu har jag lämnat in den, dom sa att kunnde vara kolv eller kam ras men det skulle gå rätt fort att fixa så jag kanske får den nästa vecka :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back