Hjälp, trött på att bygga kollektorer...

Helt nöjd med effekten!! Det är en 1216 kubikare, balanserad vev, carillostakar, pinnbultade motorhalvor, dragstänger av verktygsstål, JE turbokolvar, Toppen är en gammal Grottistopp, med 30/26,5 mm ventiler, plastat insug och D portade avgaskanaler, CV 40'or.
Turbon är en KKK26/27 från Crister NLR.

Effektkurvan steg fortfarande vid varvstoppet...hehe!
Ska kopiera kurvorna när jag skaffat ett USB minne.

Godis e gott :) Fin lista :tummenupp Stora aggregat verkar vara melodin. Tycker att min hoj funkar rätt bra med en Schwitzer S200.
 
MEEER Ladd , Kommer ge 400 på 1,5 i laddtryck

160 hk som grundmotor ger den nu, kanske mer kam?

Hehe, det kommer! ...kändes ju som att lära sig gå igen!

kamförslag? orginal nu.

Godis e gott :) Fin lista :tummenupp Stora aggregat verkar vara melodin. Tycker att min hoj funkar rätt bra med en Schwitzer S200.

Jodå, smasksmask!! Finns mer i den, har även en bigblock rad liggandes som ska användas....1277 kubikare kanske!
 
Last edited:
Resultatet efter lite justering vid första bänkningen, ca 0,4-0,5 bar.
 

Bifogat

  • DSC03260.jpg
    DSC03260.jpg
    220.5 KB · Visningar: 379
Tjusigt, hur stora huvudmunstycken har du?

Jag bestyckade om för ca 30% mer när jag bytte bränsle till E85, men hamnade på samma som när jag körde på bensin...dvs 128, men jag har ju även bytt turbo och byggt nytt plenum.
 
Jag bestyckade om för ca 30% mer när jag bytte bränsle till E85, men hamnade på samma som när jag körde på bensin...dvs 128, men jag har ju även bytt turbo och byggt nytt plenum.



Okidoki, testade att köra med 130 men då gick den duktigt fett (bensin)
120 skall jag testa nästa gång.

Din maskin verkar ge bra med pulver:tummenupp
 
Okidoki, testade att köra med 130 men då gick den duktigt fett (bensin)
120 skall jag testa nästa gång.

Din maskin verkar ge bra med pulver:tummenupp

Jodå, ska bli spännande att få ladda på lite mer när jag fått ordning på koppling och fjädring.

Fast lågfarten har jag fetat på, lite mer än med bensin. Lågfarten sitter det 63'or i nu.
 
Här var det fräst! 6,5 mm
 

Bifogat

  • DSC03240.jpg
    DSC03240.jpg
    221.5 KB · Visningar: 155
Tack för det Wibbe!!

Der är ju det här som är det fina med forum att man delar med sig av ide´r och erfarenheter. Här en bild på hur jag gjort. Rätt eller fel ni får gärna berätta:va.

Mvh Peter
 

Bifogat

  • DSC00850.jpg
    DSC00850.jpg
    207.2 KB · Visningar: 154
  • DSC00855.jpg
    DSC00855.jpg
    215.2 KB · Visningar: 302
Tack för det Wibbe!!

Der är ju det här som är det fina med forum att man delar med sig av ide´r och erfarenheter. Här en bild på hur jag gjort. Rätt eller fel ni får gärna berätta:va.

Mvh Peter

Såg bilden nu!
När du fräst och pluggat alla förgasare som jag beskriver i PM'et som jag skickade idag, då kan du ta bort den anslutningen som du har gjort mellan 2ans och 3ans förgasare. Den ersätts av den frästa kanalen, och då kan du ta bort gummianslutningarna mellan alla förgasarna.

Ska försöka ta mig till garaget och ta ett kort under dagen.
 
Din ide är helt klart bättre mindre slangar mm.
Men visst bör det bli samma sak att trycksätta så här eller har jag fel?

Mvh Peter
 
Angående det där med kollektorer, se här:

Hemmabyggd plasma-rörnotchningsmaskin. Tuff som fan. Byggd av Ajdén.
 
Grym maskin, vill också ha en :)
 
Jävlar så snyggt. Hoppas han får bygga många kollektorer nu när han lagt ned sådär mycket jobb.
 
Ja, han bygger en del grenrör till bilfolket så han har nog att göra. Dessutom har han byggt några rörchassin med så maskinen kan nog få hyfsad beläggning :)
 
Angående det där med kollektorer, se här:

Hemmabyggd plasma-rörnotchningsmaskin. Tuff som fan. Byggd av Ajdén.


Det var som satan , En manick som får både Eddie Medusas Kukrunkarmaskin och Mikael B Tretovs makalösa manick att blekna av avund

VILL HA begäret har väkts , Vem bygger en sån till mig?:kär:D:yoparty
 
Last edited:
AAAHHH!! Vill ha!!! Underbar maskin!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top