Hjälp, tips på däckservice

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Gsxr 750 -96
Vet ni här på forumet av någon bra däckservice ställe i närheten av göteborg ni hade kunnat förmedla mig om?

Det är så att mitt backdäck är färdig kört och jag hade tänkt mig att köra bana på falkenberg imorgon men som det ser ut nu tycks inte bli av.

Ge gärna alla tips ni kan!

jag har alltid använt mig av Mölndals däckservice på kråketorpsvägen. De har bra service och bra priser tycker jag. Mest använt mig av däck till bilen men MCn fixade de snabbt o enkelt med.. good luck.

jag har alltid använt mig av Mölndals däckservice på kråketorpsvägen. De har bra service och bra priser tycker jag. Mest använt mig av däck till bilen men MCn fixade de snabbt o enkelt med.. good luck.

Låter kanon, nära och bra också. Hoppas dom tar drop-in eller att det är ledigt imorgon bitti bara. Hur som helst, tack för tipset. :tummenupp

Låter kanon, nära och bra också. Hoppas dom tar drop-in eller att det är ledigt imorgon bitti bara. Hur som helst, tack för tipset. :tummenupp

Körde dit med bilen då jag hade problem med en ventil (trodde jag) de kollade med en gång... tog inte betalt för kontrollen!!:tummenupp

Hjälpte mig även med ett mcdäckbyte för några år sedan:tummenupp 150:- tror jag jag gav då.

Körde dit med bilen då jag hade problem med en ventil (trodde jag) de kollade med en gång... tog inte betalt för kontrollen!!:tummenupp

Hjälpte mig även med ett mcdäckbyte för några år sedan:tummenupp 150:- tror jag jag gav då.

Låter bra, aldrig fel med lite schyst folk :) . Mölndals däckservice får det bli :tummenupp

Så här sluta denna historia om någon är intresserad.

Ringde runt alla möjliga däck service ställen men dom flesta fick lov att beställa hem. Så det hela sluta med att jag hamna på "Amring Verkstäder AB" (www.amring.se) som hade däck inne. Det blev ett Maxxis som gick på en 1196kr plus montering och balans som kosta en 210kr sen fick jag lära mig en ny skatt den så kallade "mervärdeskatt". Så allt sluta på en 1778kr. Kom in runt 11.00 och kom ut innan kl 12.00 så det gick fort vill jag säga.

Så nu kan jag ner och köra på bana på falkenberg! :2cool

Så här sluta denna historia om någon är intresserad.

Ringde runt alla möjliga däck service ställen men dom flesta fick lov att beställa hem. Så det hela sluta med att jag hamna på "Amring Verkstäder AB" (www.amring.se) som hade däck inne. Det blev ett Maxxis som gick på en 1196kr plus montering och balans som kosta en 210kr sen fick jag lära mig en ny skatt den så kallade "mervärdeskatt". Så allt sluta på en 1778kr. Kom in runt 11.00 och kom ut innan kl 12.00 så det gick fort vill jag säga.

Så nu kan jag ner och köra på bana på falkenberg! :2cool

Mervärdesskatt är den du betalar om du använder ett tjänstefordon i privat bruk. Det var inte miljöskatt du fick betala? Tror vissa tar en avgift för att däcket ska tas om hand på ett korrekt sätt.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup