Hjälp tack! Låna mc

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Har uppkörning på Onsdag, MEN jag har ingen tyvärr MC att köra upp på. Körskolan hade fullbokat så jag kunde inte låna av dom... :/

Någon från Stockholmstrakten som har en lättkörd mc (tung) att låna ut på Onsdag? Mot betalning förstås! Vore "dig" evigt tacksam isf! :)

Om ni har andra tips om var man kan få tag i en MC så är det också intressant!

shoei skrev:
2226782 Har uppkörning på Onsdag, MEN jag har ingen tyvärr MC att köra upp på. Körskolan hade fullbokat så jag kunde inte låna av dom... :/

Någon från Stockholmstrakten som har en lättkörd mc (tung) att låna ut på Onsdag? Mot betalning förstås! Vore "dig" evigt tacksam isf! :)

MC-varuhuset hyr ut, även MABI. Mabi hyr ut bmw 650, den är sjukt lättkörd!

http://www.mabirent.se/

Men du måste ha med en handledare som hyr cykeln åt dig

Hoppas du löser det med hojen.

Dock så tror jag inte det är så lätt att låna av en privatperson som du inte känner.

Det finns mycket som kan gå fel vid en uppkörning, tex. vurpa vid hård inbromsning eller vurpa vid undanmanöver.

Mabirent verkar vara klokast.

Samtliga MC är helförsäkrade, självrisk vid skada är 15.000:- inkl moms. Självriskreducering kan tecknas mot en summa av 125:-/dygn. Självrisken reduceras då till 2500:- inkl moms. Självriskreducering täcker Ej skador uppkomna pga. hårt slitage.

Last edited:
Tänka på att du måste ha 700cc på hojjen och inte mindre än 35kw

Lorge skrev:
2226786 Du kan väl köra upp på r1an?

Den är så jäkla svår. Ställde upp några flaskor och övade lågfartsbanan, gick åt helvete. Provade att ha i fötterna och köra med fuullt styrutslag, då gick det precis! Så det finns inga felmarginaler, minsta vingel så är det kört.

Och tack för tipset.. men jag har ingen handledare tyvärr : / Har pratat med en granne om att lånna en triumph Tiger 900, vad tror ni om det?

I Norge satter man upp banan efter styrutslaget på den mc som brukas under uppkjørningen, ar det inte så i Sverige?

Arctic#1 skrev:
2227316 I Norge satter man upp banan efter styrutslaget på den mc som brukas under uppkjørningen, ar det inte så i Sverige?

jo förr när garagesvängen fanns var det så.
nu är den ju borttagen o de banor som körs ser lika ut för alla oavsett hoj

Mabi hade ju BMW R850R att hyra.

Klockren uppkörningshoj. ABS = misslyckas du på bromsprovet med denna så skall du fan ha busskort, inte A-kort...

Busenkel i alla konbanor osv.

Jag råkade få tjuvstopp ett par gånger när jag övningskörde på en sådan i konbanorna, men hann lätt starta upp den igen och köra vidare utan fotisättning :-)

vilken cc måste det vara på? har en XT600 om det duger?

//Mcbudet

shoei skrev:
2226782 Har uppkörning på Onsdag, MEN jag har ingen tyvärr MC att köra upp på. Körskolan hade fullbokat så jag kunde inte låna av dom... :/

WetWilly skrev:
2227334 jo förr när garagesvängen fanns var det så.
nu är den ju borttagen o de banor som körs ser lika ut för alla oavsett hoj
Tjena ska ta körkort också har dom tagit bort garagesvägen helt skulle inte den komma tillbaka??

Minst 700cc om man ska köra upp för tung.. annars hade nog xt`n vart bra för han..

shoei skrev:
2227308 Den är så jäkla svår. Ställde upp några flaskor och övade lågfartsbanan, gick åt helvete. QUOTE]

R1´a svår? den är ju lika lätthanterlig som en cykel!

Polaren klarade uppkörningen på en GSXR750 -82 i går, privat och bara ett par pass på manöverbanan(?) så omöjligt är det uppenbarligen inte, fast jag trodde nog att det skulle gå käpprätt åt h_vete :D
(Grattis Jimmy, bra jobbat :tummenupp)

shoei skrev:

Kan få låna min HD-chopper om du vill... :)
(Stelbensram, bildäck bak & långgaffel.)

Ozzian skrev:
2227680 Polaren klarade uppkörningen på en GSXR750 -82 i går, privat och bara ett par pass på manöverbanan(?) så omöjligt är det uppenbarligen inte, fast jag trodde nog att det skulle gå käpprätt åt h_vete :D
(Grattis Jimmy, bra jobbat :tummenupp)
Luktar skitsnack, med tanke på att GSXR750'n inte kom förrän 1985. :fakta

:hihi

shoei skrev:
2227308 Den är så jäkla svår. Ställde upp några flaskor och övade lågfartsbanan, gick åt helvete. Provade att ha i fötterna och köra med fuullt styrutslag, då gick det precis! Så det finns inga felmarginaler, minsta vingel så är det kört.

Tycker du den är svår så kanske det inte är rätt cyckel att börja med ;)

// Viper

War-psycho skrev:
2227693 ......
Luktar skitsnack, med tanke på att GSXR750'n inte kom förrän 1985. :fakta
:hihi
Hahahaha, det finns två saker i historien som inte är skitsnack:
1) Jag kan inte ett skit om Gixxrar.
2) Polaren Körde faktiskt upp på en GSXR750.... någonting. OCH han klarade kortet :D
Klart att det måste gå med en Retta då?

Så här ser den ut, årsmod?:

Last edited:
Ozzian skrev:
2227770 Hahahaha, det finns två saker i historien som inte är skitsnack:
1) Jag kan inte ett skit om Gixxrar.
2) Polaren Körde faktiskt upp på en GSXR750.... någonting. OCH han klarade kortet :D
Klart att det måste gå med en Retta då?

Så här ser den ut, årsmod?:
Hehehe... årsmodell 85-87 är det. :)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...