Hjälp, ta bort db killer!

andreaskoski

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Motala
Hoj
r6-01
Tja!

Har nyligen köpt mig en hoj och är nu sugen på att ta bort den så kallade "db killern" men jag fattar inte hur jag ska göra?
Har en Gsf 600 med remus slipon på.
Går det ta bort db killer på alla slipon?

Tacksam för svar.
Mvh Andreas
 
Sitter det en popnit på "killern" så kan du borra ur niten och dra ur den.
(Strypn. röret alltså.)
:)
 
När du väl fått bort niten/skruven/låsringen kan du även få svårt att dra ur den. Ibland sitter dom rätt bra, det som funkar är en krok på ett tunnt rep som du släpper ner 1-2dm för att haka i db-killern, sedan bara dra. Då slipper du skada den med tex poligrip...
 
När du väl fått bort niten/skruven/låsringen kan du även få svårt att dra ur den. Ibland sitter dom rätt bra, det som funkar är en krok på ett tunnt rep som du släpper ner 1-2dm för att haka i db-killern, sedan bara dra. Då slipper du skada den med tex poligrip...



Men om det jag nu tror är db dödaren går det inte få ut den för att den är bredare än själva mynningen där ljuddämparen går ihop med "mellanröret":va
 
Men den dras ut i samma riktning som avgaserna går. Du måste inte dela röret om jag förstod dig rätt.

Men det sitter typ som ett stopp mitt i röret med 3 smala rör som sitter fast på det som det är hål i, det är skumt som fan:va
mMen jag går strax ner och tar kort på det, håller på o ladda kamera batterierna bara:)
 

Bifogat

  • IMG_0606.jpg
    IMG_0606.jpg
    220.8 KB · Visningar: 260
  • IMG_0613.jpg
    IMG_0613.jpg
    202.8 KB · Visningar: 222
  • IMG_0623.jpg
    IMG_0623.jpg
    214.5 KB · Visningar: 216
Ser ut som Fuglesang ska göra - lyfta Saturnus ikväll ;).. Remus slipon såg inge kul ut :(... Sitter det verkligen Slipon på ???? brukar inte vara nå problrm o ta ur DB-killern annars ? njaa lite småproblems kanske då, men inte så stora
 
Ser ut som Fuglesang ska göra - lyfta Saturnus ikväll ;).. Remus slipon såg inge kul ut :(... Sitter det verkligen Slipon på ???? brukar inte vara nå problrm o ta ur DB-killern annars ? njaa lite småproblems kanske då, men inte så stora

Ne fan;/
Ja, är hundra! Det står remus på och är inte orginial så det måste vara slipon?
Men det är första hojjen så jag har ingen erfarenhet av att plocka ur Db killers:cool:
 
Ne fan;/
Ja, är hundra! Det står remus på och är inte orginial så det måste vara slipon?
Men det är första hojjen så jag har ingen erfarenhet av att plocka ur Db killers:cool:

Bilderna visar väl två olika ljuddämpare?
Alla slipon har inte heller db killers. Bara en tanke.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top