Hjälp! Ta bort batteriet på Husa??

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Jag har lirkat, jag har lockat och pockat, jag har blåsit och flåsit, men jag får inte bort batteriet på min -03:a :huvet

Vad måste jag skruva bort för att få ut det? Eller går det att lirka ut?
Hela batterikorgen är lös, men sen då? Hur gör jag?

Lossa övre bulten till stötdämparen och vik undan den så kan du ta ut batterihållaren bakåt.

jävligt konstig placering på batteriet faktiskt =) dom skulle satt det under sadeln så skulle man koma åt det lättare

Kan det inte vara rent designmässigt som batteriet inte sitter under sadeln? Tycker själv att "hålet" under sadeln är riktigt snyggt, man får ett intryck att hojen är lätt och smidig...

Kan det inte vara rent designmässigt som batteriet inte sitter under sadeln? Tycker själv att "hålet" under sadeln är riktigt snyggt, man får ett intryck att hojen är lätt och smidig...
Själv tycker jag det är jättefult med ett hål rakt igenom hojen, ser ju ut som en moppe.

Och det är jättesnyggt när man ser halva elsystemet gå längs ramen. :rolleyes:

näää hål i hojen e inge vidare. men å andra sidan går det ju ganska fort att få loss batteriet när man väl klurat ut att man msåte pilla loss stötdämparen

näää hål i hojen e inge vidare. men å andra sidan går det ju ganska fort att få loss batteriet när man väl klurat ut att man msåte pilla loss stötdämparen

Det går att lirka ut batteriet utan att lossa bakdämparen.
Jag har aldrig lyckats själv, men har med egna ögon sett andra lirka ut det utan att lossa "onödiga" saker! :tuttar :gnissla

Det går att lirka ut batteriet utan att lossa bakdämparen.
Jag har aldrig lyckats själv, men har med egna ögon sett andra lirka ut det utan att lossa "onödiga" saker! :tuttar :gnissla

på min går det att lirka ut, bort me startmotorn, lossa hela korgen, tippa den innåt å lirka ut.

på min går det att lirka ut, bort me startmotorn, lossa hela korgen, tippa den innåt å lirka ut.

Det går att få bort batteri och batterilåda utan att lossa dämparen eller ta bort startmotorn, dock kräver det goda kunskaper i svenska svordomar...:D

Det går att få bort batteri och batterilåda utan att lossa dämparen eller ta bort startmotorn, dock kräver det goda kunskaper i svenska svordomar...:D

... och ganska små händer! :tuttar (då behöver man faktiskt inte svära alls) En fördel om man gillar pussel också. :pannkyss

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman