hjälp ! suzuki gsx-r 750 -05

demion

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Hoj
suzuki gsx-r 750 -05
hej ja har en gixxer 750 -05 , som har gåt 200 mil . och den har inte keånglart nåt .. tills igår ja och två kompadres var ute på en långtur , och till en början så gick min hoj som den skulle , man kan väl säga att ja kör ganska hårt med den, brukar växla vi 14 15 tusen , inan varvstopet går in , och de ska den ju palla , men nu så hackar de i hela hojen när ja drar på från 1-3 växel , och de är inte varvstopet för de hackar vid 10 tusens varv ,, de är nåt som är fel men vad , hjälp , va kan de va , va kan de kosta ?????

Flamebait ?

Annars kan det väll vara värt att köra in en hoj innan man ligger på varvstopp om man nån gång nu måste prova det.

Flamebait ?

Annars kan det väll vara värt att köra in en hoj innan man ligger på varvstopp om man nån gång nu måste prova det.
De skall köras in 140 mil (eller nåt sånt). Finns inget konstigt i att dra den till varvstoppet (14 700 rpm) efter 200 mil. Hur länge menar ni att man skall vänta innan man drar ur den?

Låter annars som fel på sprutet.

De skall köras in 140 mil (eller nåt sånt). Finns inget konstigt i att dra den till varvstoppet (14 700 rpm) efter 200 mil. Hur länge menar ni att man skall vänta innan man drar ur den?

Låter annars som fel på sprutet.

Okay my falult, kan inte inkörnings rekommendationen för hojen men 200 mil lät lite och 140 då än mindre förstås..

Kanske bara är jag men jag har hittils aldrig utnyttjat något varvstopp, jag växlar innan rödmarkeringarna. Jag jagar iofs inte 10:delar på bana heller.

En hoj pajar inte av att köras hårt från första milen!

Lämna in på garantin...du ska inte betala en krona.

Okay my falult, kan inte inkörnings rekommendationen för hojen men 200 mil lät lite och 140 då än mindre förstås..

Kanske bara är jag men jag har hittils aldrig utnyttjat något varvstopp, jag växlar innan rödmarkeringarna. Jag jagar iofs inte 10:delar på bana heller.

Det är bara larv att köra in sporthojar.. Det behövs inte!

Anledningen att det står så i boken är att man ska köra lugnt så man inte vurpar med sin nya hoj!

Vänligen håll er till topic. Utsvävningar ang inkörning eller ej kan hållas i en annan tråd.
Finns regler för denna forumdel och håll er till dem.

/mod.

ok grabbar!, man kan säkert säga mycket om hur hårt man ska köra eller hur lungt man ska ta de , de är som att säga till någon som är beroende av de vita guldet, de fins bara ett läge för mig och de är max , tittade på mätaren i dag och den stod på 287 mil , och då bör den ju va inkörd ! , men i värmlan finns de ingen aotreserad suzuki handlare , så ja fick ett numer till kumla bunkern , nej till någon handlare i kumla , och dom kunde ta en titt på hojen om en månad ,men då är ju halva sesongen redan borta !! så va fan ska ja göra !! måste få fixat den nu !! ska ringa runt lite i morgon , hoppas att de löser sig , sen blir de en R1 -06 en svart !! alla svar är bra svar !!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg