Hjälp, strul med XR600

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Blir tokig snart!
Fick idag äntligen hem nya kopplingen, monterade den, bytte olja å så... Går kanonfint, precis som den ska.
Men gasen gick jäkligt trögt, så stack och fixade det.
Nu löper den fint som den ska, så jag kunde börja träna köra bakhjul. Så fort jag går över balanspunkten, eller nånstans däromkring så börjar skiten hacka!
Ju längre jag ligger över balanspunkten, desto värre hackar den, ungefär som man drar av/på hela tiden, vart riktigt nära att krasha pga det.
Ligger man och kör 1-5 på slangen strax under balanspunkten så är det inga problem alls, men så fort man börjar ge den lite vinkel så hackar den.
Det har aldrig varit så förut.
Vad fan kan det vara? Om det är förgasaren, vad kan ge det problemet? Måste ju fixa detta till imorgon onsdag!
Det är en XR600 -93....

Jag var med om samma sak förut när det var dåligt med soppa i tanken, man kör helt enkelt slut på soppan i flottörhuset.

CayLe skrev:
Jag var med om samma sak förut när det var dåligt med soppa i tanken, man kör helt enkelt slut på soppan i flottörhuset.

Precis det trodde jag också att det var, men den är nytankad och fin + kör på reserven för säkerhets skull.
Att löda på i 160 går bra utan hack eller annat, så bensin får den ju.

förgasaren gillar inte dom vinklarna! testa att vinka upp förgasaren så blir det bättre

Mcbudet skrev:
förgasaren gillar inte dom vinklarna! testa att vinka upp förgasaren så blir det bättre

Jag hade trott att det varit det om jag inte gjort detta hundra gånger innan utan problem :(
För lite bensin lär det inte heller vara, den går ganska länge efter att man stängt av kranen.

ok! kolla flotörnivån kan vara den som spökar oxå! hade du loss förgasaren när du smörjde upp gasen!??!

-PLM- skrev:
Jag hade trott att det varit det om jag inte gjort detta hundra gånger innan utan problem :(
För lite bensin lär det inte heller vara, den går ganska länge efter att man stängt av kranen.

Mcbudet skrev:
ok! kolla flotörnivån kan vara den som spökar oxå! hade du loss förgasaren när du smörjde upp gasen!??!

Nej, men kom precis på att jag fixat med förgasaren för ett par veckor sen, då kopplingen var dum så jag inte kunde slanga, fören först idag.
Måste kolla den närmare imorgon, tack!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck