Hjälp, strandsatt, bak däcket pajat ner till väven i Grebbestad

Vilken askungenhistoria, med ett lyckligt slut såklart. lerutis, kanske läge att kolla däcken innan långtur. Det där såg ut som att det borde ha bytts för länge sedan.

jag är intresserad hur däcket bara "råkar komma till ett skede där cordsen kommer igenom" ?

När det är 2mm kvar av mönstret ställer man sig utanför fikan, bränner slut däcket och byter. :7peta

Blev omkörd imorse av en hoj i hög hastighet på E22an strax söder om Lund, med ett blankt band i mitten av slitbanan. Han fick några rejäla wobblingar när han blåste om min kranbil men släppte bara tillfälligt för att sen ge full syra igen.
TA DET LUGNT PÅ VÄGARNA FÖR TUSAN! Speciellt med blanka däck...man vill inte plocka upp nån från diket bara för en sak som kunnat förutses...

//Pelle

jag är intresserad hur däcket bara "råkar komma till ett skede där cordsen kommer igenom" ?

När det är 2mm kvar av mönstret ställer man sig utanför fikan, bränner slut däcket och byter. :7peta

Ja asså, det är ju orutinerat av mig, vilket jag iof är =) . men det var inte skitlängesen jag besiktigade hojjen samt efter det en besiktning på banan, då kollade man ju däck, så tänkte inte mycket på det. Men höga hastigheter och med skjuts gör väl sitt, + att vi smög lite på en grusväg vilket säkert gjorde sitt.

What, funkar inte silvertejp på allt?
Mythbusters nästa? :va

Skön solskenshistoria iaf.. o till Magnus :Bugar

Funkar inte så bra i svängar när det är så där, halvorna av däcket sitter liksom löst mot varandra istället för att jobba tillsammans så det känns skitjobbigt med nedlägg! :crash

Vill bara ut å pressa däcket lite :D kändes helt annorlunda av att bara köra basic. Men det regnar ju satan i Jkpg så :o

Väldans platt på mitten de där däcket... Touring platta :va :hihi

En får skämmas tamefan.

Nu måste jag upprätthålla slitbanan på sidorna, Magnus hade ju kört det på bana en helde. Äger nog det coolaste bakdäcket i stan, upp till mig att keep up the phase ;)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla