Hjälp snabbt!

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Hej!

Jag besiktigade hojen och fick anmärkning på styrlagret, så jag beställde nya styrlager men fick bara det undre. Upptäckte senare att det glappar lika glatt som förr så det måste ara det övre det är fel på, så nu måste jag ombesiktiga innan fredagen den 10 och måste hitta styrlager innan dess. Annars får jag ju beställa nu besiktningstid, det är ju typ en månads väntetid och då kan jag ju inte övningsköra (lektioner) med min kära hoj. Så till frågan:

Vet någon var jag kan köpa övre styrlager? Touring.se hade inga, vet inte var jag ska kolla :jisses

Det där med besiktningstid är inget problem, det finns återbudstider. Vet förövrigt inte vart du kan hitta lager.

PollySmurf skrev:
Hej!

Jag besiktigade hojen och fick anmärkning på styrlagret, så jag beställde nya styrlager men fick bara det undre. Upptäckte senare att det glappar lika glatt som förr så det måste ara det övre det är fel på, så nu måste jag ombesiktiga innan fredagen den 10 och måste hitta styrlager innan dess. Annars får jag ju beställa nu besiktningstid, det är ju typ en månads väntetid och då kan jag ju inte övningsköra (lektioner) med min kära hoj. Så till frågan:

Vet någon var jag kan köpa övre styrlager? Touring.se hade inga, vet inte var jag ska kolla :jisses

din lokala MCV??
du har väl inte körförbud på hojen?? du får väl köra i en månad??

Fluxir skrev:
din lokala MCV??
du har väl inte körförbud på hojen?? du får väl köra i en månad??

min lokala mcverkstad heter verona och när jag beställde det undra lagret så tog det en och en halv vecka innan jag fick de :(

EDIT: ifall man har besiktat och den fick en 2:a, så ska man ombesikta och om den inte går igenom då heller, får man en månad till på sig då eller måste man beställa en ny tid?

Croc: Känns lite tråkigt att behöva riskera att hela sommarn blir paj om det inte finns återbudstider...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd