Hjälp snabbt ( körkort )

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Tänkte börja med teorin för MC-kortet nu ( då menar jag "nu" =) ) Så jag tänkte svänga förbi körskolan om någon timma och köpa någon körkortbok (?) Är det en bra idé ? Tänkte att det var lika bra att fråga er... ni vet ju. Läste här förut att ca 15 frågor var mc-relaterade (?) Resten ganska lika bilteorin, stämmer det`? Hur ska jag börja öva?

Bonniers? : p ( eller? )

Tacksam för snabba svar (!) :tummenupp

Och en fråga till... är det sent påkommet att börja ta körlektioner och klara kortet innan snön kommer? Eller skulle det kunna gå?
( nästa år gör ajg ju lumpen hela året så då går det ju inte... vore bra om man kunda ta det i år.... tog det långt ti för er ? )

Tack! ! :)

Köp boken! Det står en del prylar som är bra att veta.
Bonniers är också väldigt bra då den är väldigt pedagogisk. Jag ärlite osäker hur bra den täcker körkortsfrågorna dock.

Och ja, du hinner ta kortet i år om du sätter lite fart (kolla så att det finns tider att boka bara, det är nog det största problemet).

Gör så här så har du lappen i plånboken innan snön smeker oss:

Beställ tid för uppskrivning imorgon och läs KK-boken under tiden.
Kör så mycket du behöver för när du gjort teorin så ska du väl köra upp med?
Eller du ska ha A från A1-kortet?

I alla fall, beställ tid för uppskrivning imorgn och GÖR DET!!!!

Kuggar du uppskrivningen är du sämst i världen :p

750RR

shoei skrev:
OK tack hörni .... ska åka dit och höra.

Det jag gjorde va att tjacka en sån där CD-Skiva med en massa övningsprov på (på Grönlunds). Satt och nötte den bara, vilket dessutom va ganska kul. Roligare än att läsa en bok iaf. Sen va det en breeze.... Många frågor va ju exakt samma på det skarpa provet.... Va nästan föööööör lätt.....

Mc-boken är värd att införskaffa iaf. Jag bläddrade igenom den ett par gånger och körde lite bonniers på datorn o sen var det lugnt. Inga problem att plugga in teorin på några dagar egentligen.

RoLLER skrev:
Det jag gjorde va att tjacka en sån där CD-Skiva med en massa övningsprov på (på Grönlunds). Satt och nötte den bara, vilket dessutom va ganska kul. Roligare än att läsa en bok iaf. Sen va det en breeze.... Många frågor va ju exakt samma på det skarpa provet.... Va nästan föööööör lätt.....

Ok.. tack för det ...

Förresten, jag tror jag såg dig på yamaha center i Kallhäll för någon månad sen... jäkligt fin R1a du har... vi beskådade den ett tag.... :tummenupp ( var en lite äldre ( zx6r ? ) brevid också tror jag.... kommer inte ihåg... kan det stämma? :crash :)

Utblåset på high pipet är ju som en tennisboll : O ... man blev ju nästan rädd : p

:hej

Jag öppnade aldrig boken, funkar perfekt med enbart datorteorin.

Men det är ju söndag idag, är körskolan verkligen öppen?

Gustav1 skrev:
Jag öppnade aldrig boken, funkar perfekt med enbart datorteorin.

Men det är ju söndag idag, är körskolan verkligen öppen?

Nej, men därför ska han göra som jag har sagt åt honom att göra :p

750RR

shoei skrev:
Ok.. tack för det ...

Förresten, jag tror jag såg dig på yamaha center i Kallhäll för någon månad sen... jäkligt fin R1a du har... vi beskådade den ett tag.... :tummenupp ( var en lite äldre ( zx6r ? ) brevid också tror jag.... kommer inte ihåg... kan det stämma? :crash :)

Utblåset på high pipet är ju som en tennisboll : O ... man blev ju nästan rädd : p

:hej

Jorå det låter som jag det :) Det var en ZX9R som var med. Numera totalkrashad dock.... Jag va tvungen att dra dit och bara pejla in placet.... Annars bor jag på södra sidan av stan.....

Skit i tjockboken och läs mc boken och kör frågorna på dator istället. En eloge till dig om du orkar läsa körkortsboken iaf...

Optimalt skrev:
Skit i tjockboken och läs mc boken och kör frågorna på dator istället. En eloge till dig om du orkar läsa körkortsboken iaf...

Har ni problem med att läsa eller?
En eloge för att ha läst en tunn bok som KKboken???? :confused:

Ni skrämmer mig :eek:
Läs mer, bli mer lärd, bli en fullkomlig människa...... (läs då gärna allting som har med det paranomala att göra, mycket ufon, mycket spöken och sånt :D :rofl)

750RR

RoLLER skrev:
Jorå det låter som jag det :) Det var en ZX9R som var med. Numera totalkrashad dock.... Jag va tvungen att dra dit och bara pejla in placet.... Annars bor jag på södra sidan av stan.....

Jaha... ok =) .... trevligt.... mulligt ljud i maskinen må ja säga.
Vad hände med zx'n ?? :(

Jag ska göra som Mavve säger också :)
( och jag kom aldrig till körkolan.... tar det imorgon )

Bara på datorn? Det finns väl ingen mc teori på datorn? Eller : o `? För bonniers är ju bara för bil ...
Såg en tråd på 125 forumet och provade att göra ett on-line prov... men det var för bil : p ... klarade det iaf :)

Man måste skicka in lite papper och grejor innan man får börja övningsköra va? ( fast jag har ju ingen att köra emd iofs, och på körskolan behöver man inte det i början va? Man kör ju inhägnat )

Mavve skrev:
.
Kör så mycket du behöver för när du gjort teorin så ska du väl köra upp med?

Kan inte köra de 2 närmaste veckorna tror jag.. :( Bröt stortån igår... :confused: Klantigt men sant.... landade med ena foten i backen ( cross alltså ) ... aj aj ... helt blå är den :rodnar Men snart är jag på "fötter" igen.. ( bokstavligt talat.. he he he : p )

:tummenupp

shoei skrev:
Jaha... ok =) .... trevligt.... mulligt ljud i maskinen må ja säga.
Vad hände med zx'n ?? :(

Bara på datorn? Det finns väl ingen mc teori på datorn? Eller : o `? För bonniers är ju bara för bil ...
Såg en tråd på 125 forumet och provade att göra ett on-line prov... men det var för bil : p ... klarade det iaf :)

Man måste skicka in lite papper och grejor innan man får börja övningsköra va? ( fast jag har ju ingen att köra emd iofs, och på körskolan behöver man inte det i början va? Man kör ju inhägnat )

Jo du måste ju givetvis ha ett lämp åtminstonde.....

Näe CD skivan jag tjackade va bara för bil men det kommer man långt på.... sen läste jag iofs igenom MC boken en ggn men jag orkade inte plugga ur en bok.....

Du lyssnade när jag startade hojjen asså ? :D

RoLLER skrev:
Jo du måste ju givetvis ha ett lämp åtminstonde.....

Näe CD skivan jag tjackade va bara för bil men det kommer man långt på.... sen läste jag iofs igenom MC boken en ggn men jag orkade inte plugga ur en bok.....

Du lyssnade när jag startade hojjen asså ? :D

Klart!
35.gif
... såg ju när du fräsde iväg .. hähä :D

Så fort jag ser en r1 eller r6 så är det "koma"
135.gif
.............................
88.gif

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back