Hjälp skulle uppskattas..FZR 1000, Byta bakfälg, osv!

StreetFighter/R

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
87 Yamaha FZR1000/R
Tja!

Dragit på mig en hoj som skulle behöva lite mer kärlek än först tänkt. Precis sett att jag måste ha nya bromsskivor fram, förra ägaren la ned den, men undrar om någon vet vilka som passar på en FZR 1000 -87 ?

Sen funderar jag på att byta bakfälg då de onödigt stora 18"bakdäcket är lite svårt att hitta däck till...plus att 17" ser lite bättre ut ;)
Någon som har någon aning om vilka fälgar som passar nästan utan några moddar lr byten av sving? :Bugar

Galet många frågor, men det har byggts på då jag aldrig finner svar :huvet

Söker även hela vänstra "styret" den den delen som är kopplad till gaffeln, med koppling o hela köret på.

Alla tipps hjälper en bit på vägen :yoparty

Dessa passar bra: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=42358

Angående bakfälgen så bör du kunna använda från FZR av senare årsmodell utan några problem. Har för mig att det bara var 87-88 som hade 18".
Jag är inte 100% dock då jag inte äger en FZR, men bökade en del med detta för många år sen när jag letade bakfälg till min rd.

Dessa passar bra: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=42358

Angående bakfälgen så bör du kunna använda från FZR av senare årsmodell utan några problem. Har för mig att det bara var 87-88 som hade 18".
Jag är inte 100% dock då jag inte äger en FZR, men bökade en del med detta för många år sen när jag letade bakfälg till min rd.

Det känns inte som om det är spec många som slänger ut bakfälgarna från fzr's nyare modeller. Men det var faktiskt något jag inte tänkt på, så thx :tummenupp
Tycker även att r1:ornas bakfälgar borde passa... yamaha som yamaha lixom :va

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...