hjälp skulle sitta fint

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
en som rullar
har bränt kopplingskorgen i fzr:en och nu har jag fått alla grejjer som behövs för att sätta ihop den.

MEN jag har inte den där tången/verktyget som man håller i kopplingskorgen med samtidigt som man drar fast muttern

nån som har nått tips på hur jag tillverkar en eller får tag på en eller nån inom fyrkanten som är sugen på å låna ut sin i 5 sekunder.

jimmö skrev:
2295859 har bränt kopplingskorgen i fzr:en och nu har jag fått alla grejjer som behövs för att sätta ihop den.

MEN jag har inte den där tången/verktyget som man håller i kopplingskorgen med samtidigt som man drar fast muttern

nån som har nått tips på hur jag tillverkar en eller får tag på en eller nån inom fyrkanten som är sugen på å låna ut sin i 5 sekunder.

Peta i högsta växeln och hålla med fotbromsen medans du drar åt kanske kan funka?

Du har ingen gammal stållamell som du kan tillverka ett verktyg av.

Jag använde 2 stållameller med bultar emellan och sen fäste jag en hävarm i konstruktionen. Fungerade perfekt.

tack för all hjälp om jag inte får tag på nått verktyg idag så blir det muttermaskinen å bruppa vidare.

tacka vettja att folk på sh är hjälpsamma!!! :tummenupp

jimmö skrev:
2295859 har bränt kopplingskorgen i fzr:en och nu har jag fått alla grejjer som behövs för att sätta ihop den.

jag tog en stålskiva och en fiberlamell och satt 4st skruvar igenom dem.. det funkade strålande!

det e lugnt jag bruppa han å igår var premiären å han gick bättre än tidigare.

tack alla för hjälpen. :tuttar

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...