Hjälp sökes!

Svarvern

Du håller käften när du pratar med mig
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
05 Yamaha R1
Jo jag inhandlade en r6a här för ett par månader sen, o nu i vinter hade jag tänkt att ta bort stänkskärmen som reg plåten sitter på, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.

Skära i den är ju inte så smart, för en ny är tydligen inte gratis o sen blir det väl problem vid besiktning i framtiden..

Sen sitter ju blinkersen o diverse kablar fast i den där historien också så att bara lossa o ta bort funkade inte.

Miniblinkers lär det ju bli men jag funderar på fall jag måste knipsa av kablarna till dom befintliga eller om det går att pilla ur dom på nåt sätt ?

Och så undrar jag hur känsligt det är att sätta plåten under, att man inte får vet jag, men händer det nåt egentligen ? Den lär ju inte bli så där jättesynlig...

Jag är inte direkt stormekerns grabb om ni undrar...

Har nån lite tips ?

kapa bara av stänkan utmed plastkanten på cutsen. trimma bara fint där så blir det bra.

Köp sedan eller be nån tillverka en lite mojäng varpå du kan sätta reggskylt samt blinkers på.

Du måste förövrigt klippa i stänkan då jag troooor den är del av hela plasten som går under sätet.

Svarvern skrev:
Nej den är hel, den sitter med fyra skruv så det är bara att lossa

lossnar den så arselet på hojjen ser bra ut?

antar du förlorar fästen för blinkers å reggskylt.. men det är nått du får bygga, eller så kapar du plasten så att du fortfarande kan fästa blinkers å reggskylt i det...

jo men det går kablar till blinkersen där, så jag får inte bort det i vilket fall, tänkte fall nån visste hur man får bort de utan att ha sönder nåt, eller måste man knipsa av dessa ?

Svarvern skrev:
jo men det går kablar till blinkersen där, så jag får inte bort det i vilket fall, tänkte fall nån visste hur man får bort de utan att ha sönder nåt, eller måste man knipsa av dessa ?

Lossa blinkers glasen så kommer du se sladdarna där inne tror dom sitter fast skruvade så du inte behöver dra loss nåt.

samt, om du tar loss plasten bakpå hojjen så ska det finns pluggar... alltså blinkerna pluggas in e s.k "main harness" .. öh.. huvudkabelaschet för hojjen. Ska inte vara permanentlödda eller snodda.

Swedie : Japp, precis det ser skitbra ut men allt följer med...du vet inte hur långa kablarna är ? För kapar jag dom finns det säkert risk för att dom inte räcker sen när jag ska besiktiga

therude: Tror de är limmade eller nåt...

Swedie: Menar du hela bakpartiet ?

Kablarna är lika långa som dom ska vara orginal tills du kapar dom ;) Sen kan du ju dölja kablarna eller fästa dom på annat sätt så du kan behålla orginal längden om det är det du vill.

plasten ja.. som det står R6 på. Det är inte svårt å ta loss.. ta dig tiden bara. Du ska INTE behöva bända loss nånting.. då har du glömt å lossa en skruv eller gör det bara fel.

Svarvern skrev:
therude: Tror de är limmade eller nåt...

Swedie: Menar du hela bakpartiet ?

Spelar ju ingen roll,kan ju inte gå annat än sönder :) Limmade? på villket sätt? glasen? dom är inte limmade tror jag?

se bilden här
DRX_R6_TOP1.jpg

på vänster sida ser du den sorts plugg du har.

hehe okej...känner mig lite lätt efterbliven men det får ni ha överseende med...

Kan inte tänka mig nåt annat, det sitter inga skruv på dom eller nåt sånt..

Ut och slit sönder så mycket du kan nu ,visa gärna resultatet sen när du moddat klart :) kanske kan få lite insperation (stava?) till min hoj sen :)

sitter skruv på vad? sitter säkert en skruv på originalblinkerserna för att dela på dem.. men det behöver du inte ifall du gör som jag säger.

Om du klipper av originalsladdarna måste du isåfall löda på dem på nya blinkersa som du köper, som du oxå måste klippa isåfall.

Du ska inte behöva klippa dem. Det ska finnas pluggar så du bara pluggar ur sladdarna som kommer från blinkeserna.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back