"hjälp Sökes" Snarast Typ Nu Tack

Pumpen sitter under tanken EJ i tanken. Följ bensin slangen från kranen till pumpen!

Vad är felet?

Tickar det i bensinpumpen?
Har du dåligt med bensin i den, i så fall kan det va att den suger luft.
Testa att tanka den!!!:tummenupp

nu har man hittat pumpen...efter lite grejande så insåg vi att det hade blivit övertryck i slangen till motorn så när man ryckte ut denna slang så kom det lite bensin ut o så började pumpen ticka igen....men sen startade den ändå inte...gissar på att jag dränkt stifterna eller rent av bränt dom ,jag stått ju o mattat när den inte startade ...(hojen hade ju stått till i 12 månader).så det kan vara kanske problemet...så nu ska man kolla stifterna...har ni några andra förslag eller nåt...säg gärna till!

nu har man hittat pumpen...efter lite grejande så insåg vi att det hade blivit övertryck i slangen till motorn så när man ryckte ut denna slang så kom det lite bensin ut o så började pumpen ticka igen....men sen startade den ändå inte...gissar på att jag dränkt stifterna eller rent av bränt dom ,jag stått ju o mattat när den inte startade ...(hojen hade ju stått till i 12 månader).så det kan vara kanske problemet...så nu ska man kolla stifterna...har ni några andra förslag eller nåt...säg gärna till!

Motorcykelmissbruk att låta den stå orörd över en hel säsong :rolleyes:

Kolla om du har gnista... skruva ur tändstiftet och håll det mot motorn (spetsen ska ha kontakt med blocket) så ser du om det kommer gnista. Annars kan soppan bli dålig också har jag hört men har ingen erfarenhet av det själv.

Motorcykelmissbruk att låta den stå orörd över en hel säsong :rolleyes:

Kolla om du har gnista... skruva ur tändstiftet och håll det mot motorn (spetsen ska ha kontakt med blocket) så ser du om det kommer gnista. Annars kan soppan bli dålig också har jag hört men har ingen erfarenhet av det själv.

tänkte börja gräva i nu ...men sen så provade jag en sista gång o starta den..o vet ni vad ...den startade på engång.:yoparty vet inte vad som var grejen men 1 så hade det tydligen bildats tryck i bensintillförsslangen till motorn,2 jag hade säkert surat till den när jag stått o mattat den hela tiden på hopp att den skulle starta...så kanske den överflödliga bensinen ångat bort över natten....vet ej men när man inte rör hojen på 12 månader så kan det vara vissa saker som spökar....tack för tipserna allafall.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT