Hjälp sökes med en Kawasaki zx6r -1999

MisterG

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2023
Hoj
Ingen just nu
Jag har lite problem med att få liv i något överhuvudtaget på hojen, har köpt en annan cdi box för att testa men inget händer.. finns det någon där ute som har en fungerande Kawasaki ninja zx6r från 98-99 som jag skulle kunna få skicka mina boxar till för att koppla in åh se om dom är hela? Eller har någon nå annat tips på hur jag ska gå vidare?

Ge oss mer info vad du har testat innan.

Vad är helt dött?
Bensinpump klick?
Batteri helt slut, har du mätt med mätare?

Som tidigare talare gnista på tändstift?
Zx6r 99 är en grym hoj, det här löser du.

Hur långt har du kommit i felsökningen?

- Har du gnista?
- Får den bensin (blöta stift)?
Nej allt är hel dött, har mätt alla kablar i härvan åh ingen är trasig. Bytte cdi boxen till en begagnad men inget förändrades, inte en lampa någonstans går igår, mätte tändningslåset och det var helt det med :/

Ge oss mer info vad du har testat innan.

Vad är helt dött?
Bensinpump klick?
Batteri helt slut, har du mätt med mätare?

Som tidigare talare gnista på tändstift?
Zx6r 99 är en grym hoj, det här löser du.
Nej allt är hel dött, har mätt alla kablar i härvan åh ingen är trasig. Bytte cdi boxen till en begagnad men inget förändrades, inte en lampa någonstans går igår, mätte tändningslåset och det var helt det med :/

Har du inga lampor när du slår på tändningen?
Då är det nog inte ECU,n utan antingen en säkring eller en lös kabel.

Har du inga lampor när du slår på tändningen?
Då är det nog inte ECU,n utan antingen en säkring eller en lös kabel.
Nej ingenting händer någonstans när jag vrider på nyckeln, allt är dött. Har ingen trasig säkring eller trasig kabel i härvan, mätte varenda kabel (vilket tog en evighet?) men får kika igen då kanske?

Nej ingenting händer någonstans när jag vrider på nyckeln, allt är dött. Har ingen trasig säkring eller trasig kabel i härvan, mätte varenda kabel (vilket tog en evighet?) men får kika igen då kanske?
Är allt dött så börjar du i fel ände - börja med batteriet, korrosion vid batteripolerna, jordanslutning osv.
Mät att du har 12V in i tändningslåset

Har för mig att någon här skrivit om liknande problem för länge sedan.
Då var det någon "huvudsäkring" efter batteriet.

Skönt att du hittade felet och bra att du berättade ifall någon får liknande problem i framtiden och söker upp tråden.
Ja det var väldigt skönt, och jag uppskattar verkligen all hjälp från er alla det var guld värt? men känner mig lite dum faktiskt som lyckades missa just den säkringen och att jag köpte en till cdi box innan jag hittade den, men så kan det ju gå ibland?

Känn dig inte dum, vi har alla gjort tabbar. Som tur var glömmer man dom värsta med tiden annars skulle man skämmas var dag...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT