Hjälp sökes, gäller R1-05

Peder Rosberg skrev:
2372194 Nej, det är ett långsammare relä som man ersätter originalet med, så slipper man sätta dit motstånd. Mycket smidigare:tummenupp

Ok najs.. men man behöver inte vara orolig för ngt elhavveri då ?
Hur funkar det med framblinkers ? är det likadant relä för fram & bak eller måste man köpa 2 st om man vill ha LED fram?

Eureka skrev:
2372298 Ok najs.. men man behöver inte vara orolig för ngt elhavveri då ?
Hur funkar det med framblinkers ? är det likadant relä för fram & bak eller måste man köpa 2 st om man vill ha LED fram?

Du behöver ett likadant relä fram, eller LED med pålödda motstånd om du ska byta, annars kommer det blinka för fort!

Bifogat

• 04pipesrear.jpg
    04pipesrear.jpg
    112.5 KB · Visningar: 58

Bifogat

• garage-1.php.jpg
    garage-1.php.jpg
    76.2 KB · Visningar: 41
  • garage.php.jpg
    garage.php.jpg
    60.5 KB · Visningar: 45
Eureka skrev:
2372406 Man vill väl ha ljudet också ?
Original är ju inte fy skam men sången från Akrapovic är dessto mer sång :) :yoparty

Ja fast du får ju ljudet om du moddar originalburkarna...och det låter riktigt gott (beroende på hur du dämpar förståss) :tummenupp

Eureka skrev:
2372298 Ok najs.. men man behöver inte vara orolig för ngt elhavveri då ?

Det är ett relä till både fram och bak och man behöver inga motstånd över huvud taget. Funkar klockrent på min, med led fram och clearalteretivs intergrerade baklampa:tummenupp

Peder Rosberg skrev:
2372415 Det är ett relä till både fram och bak och man behöver inga motstånd över huvud taget. Funkar klockrent på min, med led fram och clearalteretivs intergrerade baklampa:tummenupp

Vart sitter motståndet som man skall byta, sitter den vid batteriet ?

Eureka skrev:
2372448 Vart sitter motståndet som man skall byta, sitter den vid batteriet ?

Okej! då tar vi det en gång till. Du behöver inga motstånd när du bytar ditt original blinkersrelä, mot clearalternetivs långsammareänoriginalreläet.:tummenupp

Capisce?:)

Peder Rosberg skrev:
2372466 Okej! då tar vi det en gång till. Du behöver inga motstånd när du bytar ditt original blinkersrelä, mot clearalternetivs långsammareänoriginalreläet.:tummenupp

Capisce?:)

Alltså vad jag menade :tungan
Vart sitter denna som jag byter ut till det nya relät! Alltså vart sitter relät på hojen :)

Eureka skrev:
2372480 Alltså vad jag menade :tungan
Vart sitter denna som jag byter ut till det nya relät! Alltså vart sitter relät på hojen :)

Kan inte säga exakt var det sitter, men det sitter förmodligen under sittsen nära batteriet och heter "FE246BH" H/W 21w max 4 BULBS DOT.

Hoppas att detta hjälper:tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...