Hjälp!! Raderat flickvännens bilder..

SpoonMannen skrev:
hur fann du bilderna? jag har gjort samma sak alldeles nyss. men då var det en snabbformatering som var boven... jag har provat en del prog med det skiter sig... så hur?
Jag hade kopierat dem till en annan mapp som jag hade gömt... Jag kom på att jag gjort så för att inte detta skulle hända men det tog en stund.... Och jag kan säga att jag inte var poppis här hemma under den stunden.... :crash

- Kan lätt rekomendera:

* Runtime GetDataBack For FAT32
&
* Runtime GetDataBack For NTFS

- Hämta på DC++ glöm inte cracken annars kan du inte spara filer större än 1mb el. nåe liknande

Stephen skrev:
Jag hade kopierat dem till en annan mapp som jag hade gömt... Jag kom på att jag gjort så för att inte detta skulle hända men det tog en stund.... Och jag kan säga att jag inte var poppis här hemma under den stunden.... :crash

Det är sånt man inte berättar!
:fatta!

Om hon undrar vart hennes filer är när hon inte hittar dom är det bara dra till med nått
- Städar datorn snuttan. Dom är tillbaka om några dagar.

:hihi

Stephen skrev:
Ok.. JAg sitter i kacket nu.. :död
Jag blåste min burk för ett par dagar sen och råkade radera flickvännens bilder från vår Thailandssemester. Jag har hört talas om att det finns program som kan hjälpa mig få tillbaka dessa..... Hur gör jag det??
Uppskattar all hjälp eftersom jag gjort bort mig totalt.. Tänkte inte efter utan det gick av bara farten..

Vet att denna liggeri fel flik men jag hoppas Swedie kan låta den ligga kvar då fler kollar här än i datorcentralen...

Gärna tips på program och hur man gör i själv programmet också... :huvet :huvet

Rör inget på den datorn.

Installera och ladda ner program på en annan dator. Sen när du sett att det funkar osv stoppar du i disken från din dator. Ju mer du håller på och pillar på din egen dator ju mer grejer försvinner från disken

restorer2000pro. förutsatt att hårddisken inte skrivit över bildernas "plats" på disken med annat..

jag använde norton för nått år sen, lyckades återställa gladiator som varit borttagen i över ett halvår typ :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Backup på bilder, vart är smartaste stället att ha det på? CD-skivor? Måste nog också fixa backup, därav min fråga.
Om man bara har apparaturen så är väl dvd-skiva smartast. Bilder har en förmåga att ta upp hiskelig plats.

Alltså backup, menar ni då bara att man ska kopiera ner skiten till en dvd-skiva då med vanlig storlek och allt? För det har jag gjort åtskilliga gånger men tänkte om jag kunde göra en speciell backup-skiva som täckte alltihopa typ. Som när man ghostade i plugget, det var nåt liknande om jag inte minns fel? Fan, och jag som har pluggat sånt här :näsblod Ett tecken på att jag borde ha varit på lektionerna och inte köpt loss mina betyg :)

Bikerbitch skrev:
Backup på bilder, vart är smartaste stället att ha det på? CD-skivor? Måste nog också fixa backup, därav min fråga.

CD eller DVD, beroende på vad man har tillgång till. Själv gör jag backup var tredje månad på mina bilder, och då på CD-skivor. Jag gör två identiska kopior för säkerhets skull.

Kan man inte bara återställa datan till senaste återställningpunkt...eller ange vilket datum man vill ha den till ??

fluppen skrev:
Kan man inte bara återställa datan till senaste återställningpunkt...eller ange vilket datum man vill ha den till ??

Finns inga återställningspunkter kvar om man formaterat :-)

Själv gör jag backup på en annan dator, en disk i "kasett" som jag bara kopplar in när jag gör backup (för att eliminera risken för att t ex ett brunnet nätagg tar livet av den) samt på DVD+RW som förvaras off site. Dock krävdes det förlust av 160Gb data för att jag skulle ta mig i kragen och fixa rutiner för detta, inget oersättligt försvann men en del nedlagt arbete gick upp i rök, bl a halvklara Premiere -projekt från semestern osv :-/

Stephen skrev:

Att du inte var poppis kan ha med helt andra saker att göra. Som att borra i elledningar i väggen och sedan ringa elektriker för att byta propp. Sånt är dyrt har jag hört. :rolleyes:
Men lycka till med bilderna. Dom vill jag se...och inte det censurerade tjafset, utan hela motorn.

StAnger skrev:
Att du inte var poppis kan ha med helt andra saker att göra. Som att borra i elledningar i väggen och sedan ringa elektriker för att byta propp. Sånt är dyrt har jag hört. :rolleyes:
Men lycka till med bilderna. Dom vill jag se...och inte det censurerade tjafset, utan hela motorn.

Jag gillar svartjobb borra mer i vägg! :tummenupp

Bästa backupen är en extra HDD (ex: USB, FW) som man BARA använder till backup och sedan låser in i brandsäkert kassaskåp när den inte används. Om man tänker ha datat på andra medier (ex CD / DVD / USB) så bör man ha två ex. av varje skiva etc. Då dessa relativt lätt blir repiga och avmagnetiserade.

Biturbo skrev:
Bästa backupen är en extra HDD (ex: USB, FW) som man BARA använder till backup och sedan låser in i brandsäkert kassaskåp när den inte används. Om man tänker ha datat på andra medier (ex CD / DVD / USB) så bör man ha två ex. av varje skiva etc. Då dessa relativt lätt blir repiga och avmagnetiserade.
Om man nu gör likadant med cd eller dvd så blir de inte så lätt repiga i ett brandsäkert slåp, och avmagnetiserade, hoppas du syftar på band då, för en dvd eller cd blir inte avmagnetiserad..

scud skrev:
Om man nu gör likadant med cd eller dvd så blir de inte så lätt repiga i ett brandsäkert slåp, och avmagnetiserade, hoppas du syftar på band då, för en dvd eller cd blir inte avmagnetiserad..

Hehe... Nejdå.. Jag tänker på band och även USB kan bli det om det vill sig riktigt illa.. Det har jag lärt mig den hårda vägen..

StAnger skrev:
För det första så var det inte elektriker utan fastighetsskötaren.. Så det så...
Och sen kan jag alltid skylla på blondinen jag bodde med då...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D