Hjälp!! Raderat flickvännens bilder..

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Ok.. JAg sitter i kacket nu.. :död
Jag blåste min burk för ett par dagar sen och råkade radera flickvännens bilder från vår Thailandssemester. Jag har hört talas om att det finns program som kan hjälpa mig få tillbaka dessa..... Hur gör jag det??
Uppskattar all hjälp eftersom jag gjort bort mig totalt.. Tänkte inte efter utan det gick av bara farten..

Vet att denna liggeri fel flik men jag hoppas Swedie kan låta den ligga kvar då fler kollar här än i datorcentralen...

Gärna tips på program och hur man gör i själv programmet också... :huvet :huvet

Har för mig att det kostade 1000kr/mb för att få tillbaka något. Vet ej vilka som gjorde detta, endast vad jag har hört. Lycka till och hoppas du slipper betala något för det!

Testa.. Easy Recovery Professional. Det räddade mitt examensarbete i alla fall. :banana Väldigt enkelt att använda...så du fixar det säkert.

/KaliZ

Det finns kvar tills det skrivs över! Ingen fara, Jag hittade massor av grejer med System Mechanic 5 Professional..
Lycka till..

Testar alla program som folk tipsar om.. Måste ju fungera..
Iofs blåste jag hela Windows eftersom jag hade en hel del spyware och så.. Nu har jag ju installerat det igen.. Går det att rädda iaf??

KaliZ skrev:
Testa.. Easy Recovery Professional. Det räddade mitt examensarbete i alla fall. :banana Väldigt enkelt att använda...så du fixar det säkert.

/KaliZ

Då är det 2 ex-jobb det räddat :tummenupp
Tog sin lilla tid att leta genom disken men det var det värt. Har dessutom räddat mina bilder också så detta kan jag rekommendera.

Bara att :Bugar och hoppas

Som det nämnts tidigare i tråden så ligger det kvar mer eller mindre intakt tills det skrivits över. Därför bör du inte installera nånting på den disken över huvud taget, för då riskerar du ju att installera över den plats där bilderna kan ligga. Så jag rekomenderar att du installerar diverse "recovery" program på en annan dator och monterar sedan in din hårddisk i den datorn och söker efter bilderna. Då är risken iallafall mindre för att du ska ta bort dem för alltid.

Visst, dessa svindyra företag kan säkert återskapa bilderna även om de skrivits över, men usch vad det kommer kosta :(

Hoppas det löser sig, alltid tråkigt att mista foton etc.

Ursäkta att jag frågar i denna tråd, men hur gör man bäst en backup och kan man återskapa disken till det ursprungliga då man gjorde backupen vid eventuella krascher? Fungerar detta vid en formatering också?

Dee_cati skrev:
Ursäkta att jag frågar i denna tråd, men hur gör man bäst en backup och kan man återskapa disken till det ursprungliga då man gjorde backupen vid eventuella krascher? Fungerar detta vid en formatering också?
Jag undrar också detta..
Någon som kan hjälpa oss??
Btw... Jag hittade bilderna.......

hur fann du bilderna? jag har gjort samma sak alldeles nyss. men då var det en snabbformatering som var boven... jag har provat en del prog med det skiter sig... så hur?

Dee_cati skrev:

Bästa är väl att bränna på beständig cdrom.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D