Hjälp, R1 Fastnat i växel.

pakopak skrev:
2043700 jag har hela kåpan öppen och gör det med fingrarna, växelpedalen är inte inkopplad och givetvis så rullar jag lite på den, det konstiga är att när jag har mekanismen av så går det hur lätt som helst att växla genom att vrida på stjärnformade hjulet, men när mekanismen sitter på så är det helstopp.

Om du inte sätter dit locket utan försöker stödja den spliceade axeln med handen? Kan du växla då?
Om du inte drar fast skruvarna helt utan låter det vara lite glapp mellan locket och blocket, bättre? är packningen där som den ska?
/fredde

freddexwing skrev:
2043796 Om du inte sätter dit locket utan försöker stödja den spliceade axeln med handen? Kan du växla då?
Om du inte drar fast skruvarna helt utan låter det vara lite glapp mellan locket och blocket, bättre? är packningen där som den ska?
/fredde

nja, har testat det mesta, är ganska säker på att felet är att jag får inte rätt läge på den yttre mekanismen mot det inre stjärnformade hjulet.

pakopak skrev:
2045534 nja, har testat det mesta, är ganska säker på att felet är att jag får inte rätt läge på den yttre mekanismen mot det inre stjärnformade hjulet.

är du hemma något i helgen ? eller jobbar du ?

om du är hemma, så skicka ditt mobilnr. i pm, så tittar jag förbi någon dag :tummenupp

Dreva ner den så att den gör 110 precis innan rödmarkeringen så är ju problemet löst! :va

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back