Hjälp på vägen... Dagens bärs till...

Karsten Janker

Karsten J
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yzf750r -93
Tänkte starta en tråd där man kan ge en fet grogg till någon som förtjänar det! Taskig studentekonomi som man har gjorde att man inte var sen ut till Wallins Motorservice (mölndal), som monterade av och på fälg och däck etc för svinbilliga 250 spänn!!.
Hur som helst så gav jag mig iväg hemåt med en färskare baksula. Sugen på att gasa lite och testa draget i min nyinköpta yzf 750r gjorde att jag körde upp på vägen in mot stan med ett stort flin på läpparna, då händer det! Yamman släcker ner tändningen totalt och tvärdör mitt på motorvägen... Regnet övergår till snö och bilarna susar förbi. Efter tungt kånkande så lyckas jag rulla in på en avfart där jag försöker ringa efter råd och hjälp...
Då svänger plötsligt Långa farbrorn in och stannar, som förövrigt lånade ut sina spännband för några veckor sen också. Hjälp och support var ett faktum! Av någon okänd anledning startade yamman som stått ensam i regnet nån timme plötslig, och jag kunde köra den hem. Dock något elfel att leta efter, men man fick hem det iallafall...

Dagens Grogg; går till Långa farbrorn som gjorde en ansträngning för att fixa släpvagn etc för att jag skulle få hem hojen!

LF Is the man:tummenupp

synd att jag inte kom förbi har en stor Statiol Lastbil den här veckan med baklift hade vart perfekt vilken tid va det åkte hem på leden norrut vid 16 tiden

men skönt att det löste sig jag tycker det låter som en litet jordfel för övrigt kolla jorden ordentligt

Börja nästan fundera ifall det e Långis som gör felen på hojarna för å få förtjäna dagens grogg... :tungan
Alltid där hela tiden tycker jag med en hjälpande hand så fort det behövs...
Tänk om alla kunde va som dig Långis... :kär
Långis du rockar! :yoparty

Långa farbron skrev:
2066043 Tack tack *bockar*

Nu skall vi inte överdriva det hela,jag gjorde bara det som alla andra skulle gjort.

Det kanske borde stå "...jag gjorde bara det som alla andra skulle gjort tillsammans".
Långa farbrorn är the man

Jag hade gjort detsamma. Men visst, LF is da man. Han ställer upp i det våta, och det torra.

Jag vill ligga med Långa Farbrorn.

hållundan skrev:
2066349 Jag hade gjort detsamma. Men visst, LF is da man. Han ställer upp i det våta, och det torra.

Jag vill ligga med Långa Farbrorn.

Bara om du har en sådan där franskt-hembiträdes-uniform på dig :brynad

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien