Hjälp oss i Norrland att rädda Mittsverigebanan

På vilket sätt skulle en namninsamling hjälpa er?
Ni måste nog bemöta det hela på ett mer affärsmässigt sätt än det traditionella knytnäven-i-fickan-namnet-på-ett-papper-sätt som svensken oftast använder.

Lite märkligt är det, att 100m från banan(E4) får man köra när man vill med 103dB...

Ett tips kan ju vara, att om dessa begränsningar går igenom, samla ihop alla hojar i området och gasa fram och tillbaka varje natt hela sommaren. Surarslena kanske ångrar sig då..?

Tja enligt texten ska det bara innefatta efter kl15 på högtider i form av bla midsommar, är det en sånt problem då?

Men men jag är lätt på att lägga en lakritsrem utanför nån kåk eller bara bråka med dom ifall ni ska dra ut till sommarn, mest för att jag avskyr det vi kallar för regeringen.

Det är nog inte regeringen, utan lokala trädkramare och jantefashister som jävlas. Hade gärna hakat på om jag bott något så när nära.

Lite märkligt är det, att 100m från banan(E4) får man köra när man vill med 103dB...

Ett tips kan ju vara, att om dessa begränsningar går igenom, samla ihop alla hojar i området och gasa fram och tillbaka varje natt hela sommaren. Surarslena kanske ångrar sig då..?

Skall fundera vidare på det förslaget :tummenupp

Vilken bra lösning! Vi jävlas mer med dom så att dom lär sej att inte bråka med oss! Säg mej, om du var i grannarnas kläder, skulle du tycka mer eller mindre om hojåkare om dom hela tiden gasade utanför ditt hem? Om ditt svar på denna fråga blir "mer", hur motiverar du det? Om ditt svar blir "mindre", vad får dej att tro att grannarna skulle reagera annorlunda än du själv?

Surarslena kanske ångrar sej, men tror du att det löser problemet?

Har skrivit på, har landställe i närheten men aldrig kört på banan. Vore synd att inte få möjligheten.

Tja enligt texten ska det bara innefatta efter kl15 på högtider i form av bla midsommar, är det en sånt problem då?

Exakt så började slutet på Monztabanan i Älvdalen. När dessa restriktioner infördes var det som att blåsa på glöden i brasan, mc-hatarna fick medvind och körde på ännu hårdare.

Jag har skrivit på!

Vilken bra lösning! Vi jävlas mer med dom så att dom lär sej att inte bråka med oss! Säg mej, om du var i grannarnas kläder, skulle du tycka mer eller mindre om hojåkare om dom hela tiden gasade utanför ditt hem? Om ditt svar på denna fråga blir "mer", hur motiverar du det? Om ditt svar blir "mindre", vad får dej att tro att grannarna skulle reagera annorlunda än du själv?

Surarslena kanske ångrar sej, men tror du att det löser problemet?

Nej, det löser inte problemet. I och med att ett sådant beslut i praktiken inte går att återkalla så handlar det enbart om en hämndaktion. Det skulle göra att surarslena kommer att lida, och iom det hata hojåkare ännu mer, men vilken mer skada skall de göra? Grannarna till Mittsverigebanan har ju föga att göra med förhållanden vid andra banor. Jag finner det tillfredställande att skada dem som skadar mig, om möjligt skada dem mer, och oavsett vad andra "kramadinamedmänniskorfolk" säger så funkar de flesta på det sättet.

Nej, det löser inte problemet. I och med att ett sådant beslut i praktiken inte går att återkalla så handlar det enbart om en hämndaktion. Det skulle göra att surarslena kommer att lida, och iom det hata hojåkare ännu mer, men vilken mer skada skall de göra? Grannarna till Mittsverigebanan har ju föga att göra med förhållanden vid andra banor. Jag finner det tillfredställande att skada dem som skadar mig, om möjligt skada dem mer, och oavsett vad andra "kramadinamedmänniskorfolk" säger så funkar de flesta på det sättet.

Beslutet är inte alls oåterkalleligt. Det handlar bara om att ha bra argument. Det skapar du inte genom att ge motståndarsidan bättre argument. Oavsett om du mår bättre för stunden är det väl ännu bättre att lösa problemet? Annars är det ju som att pinka i byxorna, det värmer en liten stund men sen blir det bara otrevligt.

På vilket sätt skulle en namninsamling hjälpa er?
Ni måste nog bemöta det hela på ett mer affärsmässigt sätt än det traditionella knytnäven-i-fickan-namnet-på-ett-papper-sätt som svensken oftast använder.

För att om du får med dig 5% av invånarna så är kommunen skyldiga att anordna en folkomröstning i frågan!
Sen är om i och för sig inte skyldiga att följa utslaget i omröstningen:huvet

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing