Motorrad
ABECEDET
Hej.
Min kompis som snart är 25 år har blivit sugen på att köra hoj (inget kk än) Han bad mig följa med honom för att titta på två objekt. Skulle höra era synpunkter och om rimligt pris på följande:
(R6 -99 står i 48.000 och en -00 i 52.000 i Bike's begnat guide för objekt som är i bra skick)
R6 -00, 1800 mil, prutat till 49.000:- från 56.000. (24 årig kille som haft kk i 1 år, ägt den i 2 månader och vill byta upp sig till R1 tycker jag låter misstänkt om hojen)
* Båda däcken totalt nedslitna. Backdäcket såg ut att ha något som liknar torrsprucket gummi på mittytan på däcket (Metzeler Z6)
* Höger framgaffel läcker ganska mycket olja från packboxen.
* Slipon och rensad bak (original finns)
* Hojen såg inte vårdad ut. Skitiga fälgar och ganska torr kedja.
* Serviceboken bara stämplad en gång av auktoriserad firma.
R6 -99, 1900 mil, prutat till 50.000:- från 60.000 (killen har inte kört med den sedan förra året och då bara några få 10-tals mil)
* Import från Tyskland -03 med fullstämplad servicebok.
* Välvårdad!
* Allt i perfekt originalskick förutom ett bakdäck som måste bytas om 200-300 mil.
* Två godkända lås följer med.
Tycker personligen -99:an begär ett fantasiutgångspris på 60.000. 50.000 ligger fortfarande för högt med tanke på att den är en import (jag vet att det inte är någon skillnad på svensk och import men handlarna tycker det och då vill jag pruta på det också). Max 48.000 tycker jag.
00:an max 45 med tanke på däck och framför allt packboxen som snarast bör bytas.
Min kompis som snart är 25 år har blivit sugen på att köra hoj (inget kk än) Han bad mig följa med honom för att titta på två objekt. Skulle höra era synpunkter och om rimligt pris på följande:
(R6 -99 står i 48.000 och en -00 i 52.000 i Bike's begnat guide för objekt som är i bra skick)
R6 -00, 1800 mil, prutat till 49.000:- från 56.000. (24 årig kille som haft kk i 1 år, ägt den i 2 månader och vill byta upp sig till R1 tycker jag låter misstänkt om hojen)
* Båda däcken totalt nedslitna. Backdäcket såg ut att ha något som liknar torrsprucket gummi på mittytan på däcket (Metzeler Z6)
* Höger framgaffel läcker ganska mycket olja från packboxen.
* Slipon och rensad bak (original finns)
* Hojen såg inte vårdad ut. Skitiga fälgar och ganska torr kedja.
* Serviceboken bara stämplad en gång av auktoriserad firma.
R6 -99, 1900 mil, prutat till 50.000:- från 60.000 (killen har inte kört med den sedan förra året och då bara några få 10-tals mil)
* Import från Tyskland -03 med fullstämplad servicebok.
* Välvårdad!
* Allt i perfekt originalskick förutom ett bakdäck som måste bytas om 200-300 mil.
* Två godkända lås följer med.
Tycker personligen -99:an begär ett fantasiutgångspris på 60.000. 50.000 ligger fortfarande för högt med tanke på att den är en import (jag vet att det inte är någon skillnad på svensk och import men handlarna tycker det och då vill jag pruta på det också). Max 48.000 tycker jag.
00:an max 45 med tanke på däck och framför allt packboxen som snarast bör bytas.