Hjälp! Oljeläckage avluftningsslang gsxr 600

quadtorsk

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2012
Hoj
suzuki gsxr 600
gsxr olje läckage.jpg

Jag har en raptor med en gsxr 600 -00 motor i. Undrar om någon här kan veta varför det bara sprutar ur olja ur slangen (se bild). Den startar och allting direkt och går på tomgång sen om man varvar lite så sprutar det ut och oljan försvinner ej ur motorn endå(fönstret helt fullt), det måste komma in vatten eller något men oljan är inte vit Någon med mera erfarenhet här på forumet?? ställ mer frågor om ni vill. Tacksam för hjälp!

nivåglaset har ej varit helt fullt det har blivit det, ska titta om oljan luktar bensin och kompen ! återkommer med svar. tack för tipsen

Men luktar inte oljan alltid lite bensin? O hade det vart bensin i oljan så hade väl oljan vart missfärgad? Nu e jag inte helt säker på det jag säger utan bara undrar.

Har haft samma problem me min förra cross men då va det vatten som kom in i motorn. Min olja vart typ grädd vit.

Ok aaa det va väl lite åt det hållet jag mena. Brun o grumlig. Ja antingen e det vatten samma problem som jag hadde eller så e det väl bensin. Men tyvärr vet inte jag hur det ser ut när
Det blandas med bensin. Därimot kan jag ju säga att när jag plockar av olje locket på min cbr600rr som bara rullat 400mil så tycker jag att det luktar lite bränsle o inte bara olja. Hoppas nån som kan va tydligare än mig o som
Har mer erfarenhet kan hjälpa dig. Ska följa tråden skriv hur det går o va problemet va.

Har den stått med öppen sopparna? Pri läget eller vad det heter? För den modellen har förgasare va? Annars kan nån flottör ha hängt sig så att soppa runnit ned genom vevhusventilatiobsslangen från luftburken. Hur länge har den stått still?

Nu har jag beställt ny förgasar nål mm. Ena flottören hängde mycket längre in än dom andra och fjädrade sämre.
Hela motorn var full med soppa, det bara sprutade ut när jag lossade oljepluggen. Hoppas det var det som var felet! tack för alla tips:banana

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back