Hjälp Nyteknik mot oFFkeFF på Gelleråsen!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ett av mina mål på Gelleråsen kommer vara att köra i mål före oFFkeFF. Då måste jag kunna köra för fullt direkt, men utan däckvärmare blir det riskabelt.

Finns där någon vänlig själ som kör Rookie 600 som kan tänka sig att låna ut sina när de inte behövs?

Mitt race börjar 16:00 och jag lämnar tillbaks dem 15:45. Ert race börjar 17:20 så du kan ha dem på i nästan en och en halv timme, vilket ju bör vara mer än tillräckligt.

Jag bjuder på ett McDonald´s Big Tasty Meal!

:hej

jag vet imorgon om jag ska åka upp å kolla ...så om jag ska dit å kolla så kan du låna mina för jag ska inte köra ändå

Jag har ett extra par som fungerar rätt ok, iofs utan termostat, men 1h så värmer de däcket helt ok.
Kanske hjälper dig psykologiskt, men efter gårdagens träning på KGA, så tror jag du får svårt att hänga med :tungan

Du kan låna av mig. De är nya och miniin signerade. Men det kostar evig tacksamhet. Är där ons-sön

Glöm inte att låna extra toppar, cylindrar, vev och annat som brukar rasa.

:tungan

Goodstuff skrev:
Börjar du bli desperat? :)
Gissa? Jag säger bara 55'or på Sviestad, 55'or. Nyteknik har ju inte bättre än 57'or i bagaget tillsammans med en nyskuren cylinder. I o f s är han en typisk mästerskapsåkare, en sådan där som plockar fram det lilla extra när det väl gäller utan att veta var det kommer ifrån.

Teddy skrev:
Gissa? Jag säger bara 55'or på Sviestad, 55'or. Nyteknik har ju inte bättre än 57'or i bagaget tillsammans med en nyskuren cylinder. I o f s är han en typisk mästerskapsåkare, en sådan där som plockar fram det lilla extra när det väl gäller utan att veta var det kommer ifrån.
Som lök på laxen, grädde på moset, A747 i bensinen så körde oFFkeFF snabbt och bra på Åsen i går. Det blri nog 11:or där om en dryg vecka.

Goodstuff skrev:
Som lök på laxen, grädde på moset, A747 i bensinen så körde oFFkeFF snabbt och bra på Åsen i går. Det blri nog 11:or där om en dryg vecka.

Offkeff imponerar ta mig fan i år! Kul att det går bra efter allt strul han varit igenom.

Jo, det gick ruggigt bra igår, hängde utan bekymmer med lite snabbare folk igår, jag hängde på folk som körde elvor(DonQ bl.a), eva åkte jag ikapp när hon körde 12'or med 125'an, men sen om de gjorde det precis när jag låg bakom vet jag inte helt säkert, hade glömt transpondern hemma, men lite moln seglade dock upp på himlen, jag har fortfarande pissont i handlederna.
Körde färra varv igår än jag gjorde på DP-dagen, men känns betydligt värre idag, fick till och med svänga av och skita i sista passet, för att jag inte kunde bromsa ens på första utvarvet..

Bara att hoppas det inte är "glädje-tider", men det lär visa sig nästa vecka :tomten

Evig tacksamhet var priset. Det kan ta sig obehagliga uttryck.. :crash

Last edited:
Nyteknik skrev:
Inte alls. Men jag tänkte på vad Oscar sade på DP#70´s heldag; att det är skönt att ha däckvärmare och slippa slösa bort tid/varv på att slököra in värme i däcken.

Dock bäst att låna några som är i rätt storlek. Värmare för 180-190 däck sitter väldigt obra på ett par 165'or..

oFFkeFF skrev:
Jo, det gick ruggigt bra igår, hängde utan bekymmer med lite snabbare folk igår, jag hängde på folk som körde elvor(DonQ bl.a), eva åkte jag ikapp när hon körde 12'or med 125'an, men sen om de gjorde det precis när jag låg bakom vet jag inte helt säkert, hade glömt transpondern hemma, men lite moln seglade dock upp på himlen, jag har fortfarande pissont i handlederna.
Körde färra varv igår än jag gjorde på DP-dagen, men känns betydligt värre idag, fick till och med svänga av och skita i sista passet, för att jag inte kunde bromsa ens på första utvarvet..

Bara att hoppas det inte är "glädje-tider", men det lär visa sig nästa vecka :tomten
Tider, tider! :mattias

Jag hade kunnat svära på att jag var minst en sekund snabbare än mitt personbästa på Sviestad innan kolvnypet senast. Men lap-timern sade att jag bara var en ynka tiondel snabbare än med min gamla Yamaha.

Nyteknik skrev:
Tider, tider! :mattias

Jag hade kunnat svära på att jag var minst en sekund snabbare än mitt personbästa på Sviestad innan kolvnypet senast. Men lap-timern sade att jag bara var en ynka tiondel snabbare än med min gamla Yamaha.

Mina tider kommer upp efter första kvalet på fredag nästa vecka :tungan

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back