Hjälp! Nypiercad!

K-Micke skrev:
Men du kommer att sluddra när du pratar, hur sexigt är det? :hihi

Jag har haft min i snart 8 år, det har inte påverkat mitt tal det minsta (förutom just första veckan eller så). Har heller aldrig träffat ngt som pratat "konstigt" pga en piercing.

Mattiaz skrev:
Hur är det... om man piercar sig i tex. bröstvårtan, får man inte dricka sprit på x antal veckor då ? :va

Påverkar nog inte speciellt med sprit i det fallet :va Om du funderar på att göra det kan jag ingen annat än rekomendera dig till att låta bli. Kroppen har en viss tendens att stöta bort det just där och det blir inte "jätte snyggt" efteråt.

Till damen med nya pircingen:
Jag åt potatismos, yogert & likande i knappt en vecka. När du börjar äta lite hårdare grejer se till att dom hamnat bakom smycket innan du sväljer, annars gör det lätt ont :huvet :D

watson skrev:
Piercern brukar säga så, men det är oftast bara för att på fyllan så ska man ju hålla på och visa och pilla på den osv, och det ska man ju inte göra.... Om man har den i tungan, så ska man inte :fyllisar eftersom det turkar ur munnen. Är du bakis så är din piercing det....

/FW

Du har ett sår i din kropp :crash spriten tunnar ut blodet och du kan börja
blöda serru...

Vad du än gör ät inte ketchup, försök "stoppa" in maten på sidorna i munnen, och som sagt mycket is efter några dagar ska du kunna äta som vanligt

Äsch de e bara käka som vanligt på en gång, de gjorde iallafall jag. E du rädd att tugga på kulan så tryck den mot gommen. Och byt till kortare stav så fort som möjligt, jag bytte efter ett par dagar.

Ju kortare stav, desto mindre slitage på tänderna för övrigt, även om man aldrig kommer ifrån det helt...

Anneli! Sitter du o surfar på jobbet!½!½ :hihi

Watson, det finns massa roliga "verktyg" att köpa också :tummenupp

Hoho! En tråd på 4 sidor om hur Watson ska överleva med en nypiercad tunga.. Nu är det fan dags att snön försvinner så folk får lite vettigt att göra. :)

Fan nu börjar jag sakna min tungstav :gnissla
Var ett par år sen jag plockade ut den, tyckte av någon anledning att den blev obekväm, tungan börja svullna helt plötsligt och sånt :va Lite konstigt efter ett par år...

Var försiktig när du äter i början när du inte har vant dig, det är jävligt lätt hänt att du biter i kulan...det gör ont :mad:
Kommer fan inte ihåg vad jag käkade för något när jag var nypiercad?

Kommer bara ihåg att jag fick trycka in allt käk på sidorna och försöka äta :hihi

$noop skrev:
Fan nu börjar jag sakna min tungstav :gnissla
Var ett par år sen jag plockade ut den, tyckte av någon anledning att den blev obekväm, tungan börja svullna helt plötsligt och sånt :va Lite konstigt efter ett par år...

Var försiktig när du äter i början när du inte har vant dig, det är jävligt lätt hänt att du biter i kulan...det gör ont :mad:
Kommer fan inte ihåg vad jag käkade för något när jag var nypiercad?

Kommer bara ihåg att jag fick trycka in allt käk på sidorna och försöka äta :hihi

Biter man i den så är staven för lång. :fakta

Mat

HA TÅLAMOD.DET ÄR EN BRA BANTARKUR.TACK VARE MAN INTE
KAN ÄTA VAD SOM HELST.

MEN I SLUTÄNDAN BLIR DET KANAON.DEN KISEN DU TRÄFFAR
KOMMER ATT SOMNA MED ETT LEENDE VARJE NATT. :Bugar

KING KONG skrev:
HA TÅLAMOD.DET ÄR EN BRA BANTARKUR.TACK VARE MAN INTE
KAN ÄTA VAD SOM HELST.

MEN I SLUTÄNDAN BLIR DET KANAON.DEN KISEN DU TRÄFFAR
KOMMER ATT SOMNA MED ETT LEENDE VARJE NATT. :Bugar

Prova att trycka på Caps Lock.....

Det låter som om det enda man kan göra efter en sådan piercing är typ att suga??? eller är det det som är poängen,
Fattar inte hur en liten bit metall kan göra det så mycket roligare

Felix skrev:
Det låter som om det enda man kan göra efter en sådan piercing är typ att suga??? eller är det det som är poängen,
Fattar inte hur en liten bit metall kan göra det så mycket roligare

Som nån sa tidigare så är det nog inte avsaknaden av piercingen som gör att de inte känns skönt... utan snarare skiten bakom piercingen :hihi

Alla tjejer är välkomna till mig att lämna arbetsprov :D

Jag kan tyvärr inte låta bli:

Lösningen är enkel. Skit i att ha skrot i munnen. Personligen så jämställer jag piercering med vissa indiankulturers inpetande av träbitar i öron och läppar, något som inte verkar speciellt smart. Posergrej.

watson skrev:
Nu till frågan! VAD kan ni med piercade tungor rekomendera mej att käka? Är öppen ör ALLA förslag... utom :fyllisar

/FrökenW

watson skrev:
Inte alls... Jag tycker att det är fräckt och sexigt... Ville ha en till piercing och har gått runt och funderat på var. Kom fram till att jag ville ha en som inte syntes så mycket då jag redan har en tidigare i ansiket. Ville inte göra någon intimpiercing då jag är rädd för att skada något viktigt... :tuttar

/FW

Inget viktigt blir skadat hos en seriös piercare! :tummenupp Kör på! Celibat en månad, ont, men inte mycket i två veckor... inga problem som singel, men det är ju inte du...
Chockfaktor = STOR! :lol Effekt på en själv = lite, kanske... :)

Tungan är ju fort läkt! Men den har jag inte piercat av samma anledning som du bangat intimpiercing... Naveln var värst!? Ont som fan en vecka, "kladdade" i 2 mån, total läktid 6 mån.

Last edited:
Pejo skrev:
Jag kan tyvärr inte låta bli:

Lösningen är enkel. Skit i att ha skrot i munnen. Personligen så jämställer jag piercering med vissa indiankulturers inpetande av träbitar i öron och läppar, något som inte verkar speciellt smart. Posergrej.

Jag tänkte skriva nåt spydigt här men jag orkar inte.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT