Hjälp! Nyköpt Triumph Speed Triple 2003 Går inte på alla cylindrar =(

Nu måste jag kontra lite :) måste va ett -04 problem då, min har stått ute i ur & skur, högtryck tvättas, gått en j-vla massa mil. och snus torr i brunnarna.

Men visst, kolla dom/det - kanske -04 skiljer sig från -99 som jag strippat 5-6 ggr

/D
02+ ser annorlunda ut. En gummitätning som sitter löst runt "tändhatten". Och det hela trycks bara fast, inga skruvar.

Gamla tätningen till vänster, nya på höger.
Trumph_New_Coil_Seal.JPG

Har vid ett antal tillfällen på Triumph råkat ut för att kontaktstyckena till tändspolarna varit trasiga i själva låsklacken.
Då glider dom av efter ett tag och ger typ detta fenomen.
Går sönder för att plasten hårdnat och spruckit.
Åtgärdas lättast med buntband.

Kolla det når du kommer ner till spolarna.

Nu är jag glad igen =) Några timmar i garaget igår och hojen gick ordentligt (iaf på den väldigt korta provturen igår)

Var ordentligt fuktigt i två av tändstiftsbrunnarna och stiften såg inget vidare ut heller...
Bytte tändstift men hade tyvärr inte tillgång till nya tätningar så det får bli till vintern. Frågade på Johans MC och killen som jobbade där trodde han visste vilka tätningar jag menade men de kostade 123 spänn styck, så det måste ju varit fel?

Här är bovarna:

bild 3.jpgbild 2.jpgbild 1.jpg

Tack för all hjälp! Nu kan jag börja fokusera på roligare saker som att få den att se bättre ut =)
Någon som har en fly-screen liggande? Belly-pan? Tips på schysst färg på fälgstripes till en silvermetallic?

Allt gott!

Bytte tändstift men hade tyvärr inte tillgång till nya tätningar så det får bli till vintern. Frågade på Johans MC och killen som jobbade där trodde han visste vilka tätningar jag menade men de kostade 123 spänn styck, så det måste ju varit fel?
Testa Triumphs delnummer T1291511, du ska inte behöva speca att det ska vara "nya" modellen. Beställer du tätningar (ignition coil seals) nu så ska du få rätt, tror att den gamla versionen utgått helt. Ser ut att ha gått upp till dryga femtiolappen styck.

Testa Triumphs delnummer T1291511, du ska inte behöva speca att det ska vara "nya" modellen. Beställer du tätningar (ignition coil seals) nu så ska du få rätt, tror att den gamla versionen utgått helt. Ser ut att ha gått upp till dryga femtiolappen styck.

Tackar!:yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...