hjälp nu!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ska kolla på en zr7 som jag e inntreserad av..
den ska tydligen vara på 25 kw men den står inte reggad som mellan :va

ahh nåt fel men nu e de så att jag undrar hur man gör för o få den fullregad?
ede bara o byta ut det som stryper o säga nu är den fulleffekt eller ska den in för bes? iofs ska den de ändå.

var styper den effekten? i gasarna? svårt o få ut?
är de i insuget?

många frågor men tack på förhand.

ozeo skrev:

ede bara o byta ut det som stryper o säga nu är den fulleffekt eller ska den in för bes? iofs ska den de ändå.

är de i insuget?

du måste ta bort grejjerna åsen besikta :) grejjer brukar sitta lite varstans men oftast i luftburk,insug och annat munstycke på förgasarna inte så grymt svårt att ta bort går dock inte på en pisskvart :tummenupp lycka till

Davidk skrev:
du måste ta bort grejjerna åsen besikta :) grejjer brukar sitta lite varstans men oftast i luftburk,insug och annat munstycke på förgasarna inte så grymt svårt att ta bort går dock inte på en pisskvart :tummenupp lycka till

gu va jobbigt bestycka om lät :död
ah ett prutskäl :(

kan man ta reda på någonstans hur dom e strypta förutom på kawa eller e de nån annan som vet säkert?
vad tar dom för o byta tibaks tro om man lämnar in :va

måste man gö en regbes?!?!?!?

Last edited:
har fått hört att det kan va trottelstrypn :va

nån som vet om man måste byta nåt eller bara ta bort nåt?

vad ska göras isf?

bör väl inte vara ombestyckad om det är trotteln som e stoppad :confused:

Davidk skrev:

Man måste väl bänka den åxå för å konstatera effekten? Eller är det bara när man nergraderar?

Stortryne skrev:
Man måste väl bänka den åxå för å konstatera effekten? Eller är det bara när man nergraderar?

tja tror knappast de behövs bänka då jag inte kan fuska med effekten :3freak

nån som vet nån som vet nån som vet nåt?
skulle vilja plocka bort strypn helst på engång o verkstan har 1,5 veckors väntetid.
kanske man får bes snabbt..

ozeo skrev:
nån som vet nån som vet nån som vet nåt?
skulle vilja plocka bort strypn helst på engång o verkstan har 1,5 veckors väntetid.
kanske man får bes snabbt..
låt verkstan göra det om du inte är för grym på att skruva
jag slet ner min förra veckan men sen hade jag inte tid att fullfölja allt tills jag skulle ha den på måndag så jag skruva ihop allt igen men det är inget märkvärdig sådär direkt :)

ozeo skrev:
har fått hört att det kan va trottelstrypn :va

är det trottelstrypn. så är det nog bara en bricka på utsidan av förgasaren som gör att du inte kan gasa fullt.. jag tog bort min själv å har inte gjort nån typbes efter det..
men brickan sitter sitter med alu.skruv som man skruvar tills en del av skallen går av (den del som sitter i hylsan), för att få dit den.
sen måste man knacka av resten av skallen för att få bort den! lite tight att komma åt på duccen men annars var det inga problem!
så va det för mig iaf! du kan ju kolla på förgasaren om du har något som tar emot när du gasar

ah de e lungt..vart inget..hojen sög.
att man åkte så långt för o se de jag såg..
han kunde väl ha berättat att den var vupad på bådasidor behöver förgasarsynk o styrlager framdäck bakskiva va slut
:mad:
jaja en 40 mila resa gör man ju var dag :3freak

ozeo skrev:

är de i insuget?

På min ER5:a satte jag i strypning och vad jag minns så var det två brickor i insuget. Lite pilligt att ta bort tanken, annars väldigt enkelt.

När du tagit bort strypningen ska hojen besiktas om... Hur man sedan bevisar för besiktningsmännen att det är gjort... Tja, när jag skulle bevisa att jag strypt den själv så fick jag skriva ett eget intyg att visa upp med lilla underskriften bara... Men det kan säkert vara lokala avvikelser på de olika bilprovningarna, även om det inte ska vara det... Alltid bäst att kolla upp vad som gäller med dem.

Ella skrev:
På min ER5:a satte jag i strypning och vad jag minns så var det två brickor i insuget. Lite pilligt att ta bort tanken, annars väldigt enkelt.

När du tagit bort strypningen ska hojen besiktas om... Hur man sedan bevisar för besiktningsmännen att det är gjort... Tja, när jag skulle bevisa att jag strypt den själv så fick jag skriva ett eget intyg att visa upp med lilla underskriften bara... Men det kan säkert vara lokala avvikelser på de olika bilprovningarna, även om det inte ska vara det... Alltid bäst att kolla upp vad som gäller med dem.

ähummminte nödvändigt nå mer men nu vet man ju ti nästa gång :hihi :rolleyes:

ozeo skrev:

är de i insuget?

Var fanns den där Zr7an ?!

Raskus skrev:

japp :rolleyes: de vart inte den iaf :banana
vart sagd att den va i bruksskick med nån repa...
den va ju inte snygg då iaf.
motorn..jo den gick väl men vet inte om de ska skramla sådär mycke..
styrlagret var slut..verka ha åtgärdat.
sen va de problem med effekt på papper o i verkligheten så jag tacka nej.

Last edited:
Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...