Hjälp, ni som LV registrerat en hoj med COC intyg

hur går det med detta?

jag har blivit erbjuden en e-reggad husa 650 + coc dokument å blinkers å grejer för att kunna lv-regga den så jag är lite nyfiken på vad man måste kolla att det stämmer och exakt vilka papper man behöver och vad det ska stå i dom.

har läst här i tråden och det står mycket om strypningar, varför kan man inte regga den med full effekt?
/mvh erik
 
tyson skrev:
2263296 hur går det med detta?

jag har blivit erbjuden en e-reggad husa 650 + coc dokument å blinkers å grejer för att kunna lv-regga den så jag är lite nyfiken på vad man måste kolla att det stämmer och exakt vilka papper man behöver och vad det ska stå i dom.

har läst här i tråden och det står mycket om strypningar, varför kan man inte regga den med full effekt?
/mvh erik
Fulleffekt uppfyller inte avgas och bullerkrav för landsvägsgodkända hojar. Möjligtvis att du kan regga om den på fulleffekt efter att du fått igenom den som landsvägscyckel. Själv tycker jag det låter mycket skumt att säljaren inte själv reggat om han nu har allt. Kan tillägga att jag lagt ner mycket tid och pengar själv på att få igenom min husaberg men inte lyckats. Dock har andra gjort det. Det är vissa papper som kan strula till sig ordentligt, spec när det handlar om just husaberg då personalen försöker vara så laglydiga som möjligt. :gnissla
 
följdfråga:
vad händer om man kör e-reggad hoj på vägen?
indraget körkort?
 
tyson skrev:
2263802 följdfråga:
vad händer om man kör e-reggad hoj på vägen?
indraget körkort?
Är själv inte säker men 800kr i böter vid första företeelsen, indraget körkort andra. Kan det stämma? :va
 
tyson skrev:
2263802 följdfråga:
vad händer om man kör e-reggad hoj på vägen?
indraget körkort?
Inte ett dugg skulle jag tro,åtminstone inte om du har endurolicens.
 
Läst igenom denna tråd vilket visar vilken sjuk byråkrati det finns kring detta att LV regga en E reggad hoj.

Kör själv E reg och endurolicens(200:-tillägg på en vanlig rr licens) och 1/2 försäkrat.
Brassar lite grusväg till träningen.
Stoppar dom mig kommer jag hävda detta.
 
Läst igenom denna tråd vilket visar vilken sjuk byråkrati det finns kring detta att LV regga en E reggad hoj.

Kör själv E reg och endurolicens(200:-tillägg på en vanlig rr licens) och 1/2 försäkrat.
Brassar lite grusväg till träningen.
Stoppar dom mig kommer jag hävda detta.

hej! vet du vad det är för bestämmelser när det gäller körning med e-reggad hoj? har läst nånstans att man får köra till och från träning/tävling?? måste ju finnas andra hårdare krav för annars kommer man ju väldigt lätt undan?? jag har kollat lite på att köpa en endurohoj, då det finns shyssta banor ca en km hemmifrån, där dom har träningstid i princip varje dag kl 8-21. vore schysst att kunna puttra dit på hojen om jag inte skaffa släpkärra direkt!

Mvh Martin
 
hej! vet du vad det är för bestämmelser när det gäller körning med e-reggad hoj? har läst nånstans att man får köra till och från träning/tävling?? måste ju finnas andra hårdare krav för annars kommer man ju väldigt lätt undan?? jag har kollat lite på att köpa en endurohoj, då det finns shyssta banor ca en km hemmifrån, där dom har träningstid i princip varje dag kl 8-21. vore schysst att kunna puttra dit på hojen om jag inte skaffa släpkärra direkt!

Mvh Martin

Ja det vet ja!!!
För att kunna köra LV:

1.Du ska ha licens http://www.svemo.se/view.php?sp=139&p=158 (ca 1500)
2.Trafikförsäkring sk enduro försäkring (http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=insurance&p=12) går bara att 1/2 försäkra.
Bor du på vichan 2400/år
3.Regbesiktad hoj
4.körkort

Du får köra till och från tävling/träning svemoansluten bana.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top