hjälp motardvänner

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Hej,
Jag har gjort något som jag i efterhand kanske inte tyckter är mitt smartaste beslut.

Jag var sugen på en motard (Husaberg) så jag ringde handlaren och han "lurade" på mig en FE550e med andra ord en enduro men att dom landsvägsreggar den på fabriken och gör klart allt så det är bara att tuta och köra.

Bra! Fram med plånboken och handla men han glömde nämna i förbi farten att det sitter enduro bromsar fram men för att vara snäll skicka han med en motard skiva. Problemet är att det inte finns något spår för hastighetsmagneten på den skiva, så vad gör man?? Någon som har något tips? :(

Jasså var det inte värre än så.
Skaffa en cykeldator :banana

Grattis till en fin hoj förresten!

Hsb-Chrille skrev:
2169065 Jasså var det inte värre än så.
Skaffa en cykeldator :banana

Grattis till en fin hoj förresten!

cykeldator? hur funkar den då och framför allt vad säger besiktningen? Vet du någon bra? och tack för ditt svar :)

Valpen skrev:
2169084 cykeldator? hur funkar den då och framför allt vad säger besiktningen? Vet du någon bra? och tack för ditt svar :)

Den funkar precis som den gör på en cykel :tungan Alltså den mäter pulser med en sändare som sitter klistrad (eller fäst på något sätt) på ex. bromsoket, från en magnet som sitter på valfri eker.
Leta upp en som visar drifttid då du kommer ha nytta av det med tanke på servicar osv.
Jag har hört att dom på besiktningen inte ens bryr sig om ifall man har någon hastighetsmätare öht, någon annan kan väl få bekräfta.

Är det Beringer frambroms du får med så finns det en magnet som passar i nithålen och ett fäste i oket för original givare.

Valpen skrev:
2169034 Hej,
Jag har gjort något som jag i efterhand kanske inte tyckter är mitt smartaste beslut.

Jag var sugen på en motard (Husaberg) så jag ringde handlaren och han "lurade" på mig en FE550e med andra ord en enduro men att dom landsvägsreggar den på fabriken och gör klart allt så det är bara att tuta och köra.

Bra! Fram med plånboken och handla men han glömde nämna i förbi farten att det sitter enduro bromsar fram men för att vara snäll skicka han med en motard skiva. Problemet är att det inte finns något spår för hastighetsmagneten på den skiva, så vad gör man?? Någon som har något tips? :(

Grattis till fin hoj. Hoppas bara du inte hade tänkt att tävla motard med den. För då är du lurad. Men nu kan du ju även leka i skogen. För du har väl även endurohjul till den? Det man vinner i ena änden brukar man tappa i andra.

Klistra dit en magnet är väl enklast.

Busaberg skrev:
2169408 Är det Beringer frambroms du får med så finns det en magnet som passar i nithålen och ett fäste i oket för original givare.

brembo (tror jag det stavas) ok är det som sitter på men vad det är för skiva det vet jag inte riktigt.... :va

RaceMe skrev:
2169614 Grattis till fin hoj. Hoppas bara du inte hade tänkt att tävla motard med den. För då är du lurad. Men nu kan du ju även leka i skogen. För du har väl även endurohjul till den? Det man vinner i ena änden brukar man tappa i andra.

Klistra dit en magnet är väl enklast.

Tack :)
nej jag tänkte inte tävla med den...bara använda den på normalt sätt...bak hjul och sånt :rolleyes:
jag vet att det bromsarna är i klenaste laget, polarn meckar för en som tävlar motard så det fick jag ganska snart höra... :)
Japp endurohjul och svarta motard fälgar fick jag med...
Säljaren pratade också om att klistra, men hur bra blir det? eller så kunde jag köpa riktiga grejer av honom för 7000:-
Kan man borra i en bromskiva med någon större framgång?

Jag har limmat fast en magnet på min skiva. Funkar klockrent. Gör ordentligt rent bara först så limmet biter.

Men har du tänkt köra med 310-skivan och originaloket :confused: eller har du även annat ok??

Supermoto skrev:
2170255 Jag har limmat fast en magnet på min skiva. Funkar klockrent. Gör ordentligt rent bara först så limmet biter.

Men har du tänkt köra med 310-skivan och originaloket :confused: eller har du även annat ok??

320 skiva tror jag det är och orginal ok :va

var kan man köpa en ok cykel data några förslag på bra grejor

var kan man köpa en bra cykel data

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...